نگرانی غرب در قبال حمایت‌ کشورهای عدم تعهد از مسئله هسته‌ای ایران

کنعانی مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها از حقوق هسته‌ای ایران در اجلاس عدم تعهد حمایت کردند که این امر موجب نگرانی آمریکا و صهیونیست‌ها خواهد بود.

حسین کنعانی مقدم در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به موثر بودن اجلاس عدم تعهد در برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت: بارها شاهد تشکیل گروه نم در حاشیه مجمع سازمان ملل و شورای حکام بوده‌ایم که از حقوق هسته‌ای ایران و استفاده  از انرژی هسته‌ای صلح آمیز دفاع کرده‌اند.

وی افزود: تمام کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای هستند و همچنین حمایت ۱۲۰ کشور از حقوق هسته‌ای ایران در حاشیه اجلاس غیر متعهدها در تهران، آینده سازمان ملل و شورای حکام را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کنعانی مقدم گفت: کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها از حقوق هسته‌ای ایران در اجلاس عدم تعهد حمایت کردند که این امر موجب نگرانی آمریکا و صهیونیست‌ها خواهد بود.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: در مذاکرات آتی گروه ۱+۵ و ایران، شاهد روزنه‌های امید خواهیم بود و قطعا ایران به حق مسلم خود در رابطه با مسئله هسته‌ای خواهد رسید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.