عربستان با زائران بسیار تحقیر آمیز و ایران متمدنانه برخورد می‌کند

روزنامه القدس العربی نوشت ساختار سیاسی عربستان فاسد است و رسانه ها در این کشور آزادی ندارند تا فساد را فاش کنند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ، این روزنامه چاپ لندن، در نسخه اینترنتی امروز خود در مقاله ای به قلم شاه بندر الجترالی، نویسنده پاکستانی، در انتقاد از رفتار عربستان در سیاست خارجی نوشت: عربستان برای دادن ویزا به مردم پاکستان، در ایام حج بسیار تحقیر آمیز رفتار می‌کند و علاوه بر این با واسطه های بسیار می‌توان ویزا گرفت. در صورتی که اگر بخواهیم برای زیارت ائمه به ایران بیاییم، این کشور با حسن میزبانی و رفتاری متمدنانه از ما استقبال خواهد کرد.  

در حج سال گذشته، ۱۵۰ ویزای جعلی صادر شد و حجاج پاکستانی از فرودگاه به کشورشان برگردانده شدند و بعد از آن مشخص شد دیپلمات مسئول، ویزاهایی را که برای مبلغان اختصاص داده شده بود با مبالغ بالا به حجاج پاکستانی فروخته است. اما عربستان با این دیپلمات چگونه رفتار کرد؟ آیا با تنبیه، او را عبرتی برای دیگران قرار داد، یا اینکه فساد شایع در دستگاه های دولتی عربستان باعث شد بر این مسئله نیز سرپوش گذاشته شود.

اگر دیپلماسی عربستان، فاقد درایت و کارآزمودگی است، حداقل می‌تواند به تعهدات خود پایبند باشند در صورتی که امروزه با بلاهت و وحشی گری بر ضد کشور خود اقدام می‌کند. اگر رسانه های عربستان فقط کمی آزادی داشتند، می‌توانستند بسیاری از بیماری های علاج ناپذیر سیاستمداران این کشور را فاش کنند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.