عرضه قرص ضد پیری تا چند دهه آینده!

بر اساس پیش‌بینی محققان، داروهای موثر در مبارزه با فرایند پیری تا چند دهه آینده تولید و عرضه خواهد شد.

داروهای ضد پیری به معنای وعده جاودانگی و زندگی نامیرا نیست، بلکه برای افراد میانسال یا جوانتر نوید دهنده دوره‌های کوتاه بیماری و سستی ناشی از کهولت سن و سال‌های پیش از مرگ است.

«دیم لیندا پارتریج» محقق نسل شناسی دانشگاه کالج لندن مدعی است که داروهای ضد پیری تا چند دهه آینده در اختیار مردم قرار می‌گیرند و می توانند از بروز بیماری های وابسته به سن مانند زوال عقل و انواع مختلف سرطان پیشگیری کنند.

یک رویکرد آشکار برای مقابله با روند پرشتاب بروز بیماری‌های مرتبط با سن، مقابله با خود فرایند پیری است، چراکه پیری فاکتور اصلی بروز بیماری‌های مختلف، دوره طولانی مدت بیماری و بروز مرگ ناگهانی است.

دوره‌های طولانی بیماری در کهنسالی در اغلب موارد فرد را بسوی مرگ پیش می‌برد، از این رو مقابله با بیماری های مرتبط با سن می تواند به داشتن زندگی طولانی و سالم‌تر منجر شود.

این محقق در نشست علم زندگی در نیس فرانسه تأکید کرد: روش‌های درمانی که در مطالعات حیوانی مورد بررسی قرار گرفته اند، با تقلید از اثرات رژیم غذایی می توانند از میزبان در برابر شرایط وابسته به سن مانند بیماری‌های قلبی و دیابت محافظت کنند.

محدود کردن رژیم غذایی و تغییرات ژنتیکی در حیوانات می‌تواند با مسدود کردن بخش هایی از شبکه شیمیایی بدن که مرتبط با رشد، متابولیسم و تولید مثل هستند، فرایند پیری را متوقف کند.

برخی داروها مانند آسپرین و متفورمین (داروی متداول دیابت) اثرات مشابهی برای جهش ژن و محدود کردن رژیم غذایی در بدن انسان نشان داده‌اند و محققان امیدوارند که تا چند دهه آینده بتوانند با ترکیب مواد کلیدی فعال در یک قرص واحد، داروی ضد پیری را عرضه کنند.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. اختراع:

    مخترع شویدمشاوره و ثبت اختراع بنام متقاضی تضمینی قانونی و عضویت در انجمن مخترعین۰۹۳۸۲۶۳۲۵۵۳ با مهندس جماعت دارای دهها اختراع عضو بنیاد نخبگان کشورwww.ekhtera2006.blogfa.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.