عضویت اجباری در نظام پرستاری سود بیشتری را به پرستاران می رساند

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضویت اجباری در سازمان نظام پرستاری با وجود هزینه ای که دارد سبب می گردد سود بیشتری نصیب پرستاران شود.

خدایار عشوندی رییس هیئت مدیر نظام پرستاری همدان در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران افزود: متاسفانه به رغم آنکه در بسیاری از سازمان های صنعتی نظیر مهندسی و پزشکی اعضا مجبورند برای ورود به بازار کار عضو سازمان صنفی مربوط شوند این مسئله در مورد سازمان نظام پرستاری صدق نمی کند.

وی گفت: اگر تمام پرستاران خود را ملزم به عضویت در سازمان نظام پرستاری بدانند قطعا به دنبال وحدت حرفه ای به وجود آمده پرستاری جایگاه خاصی در نظام سلامت پیدا می کند که نهایت سود آن عاید خود پرستاران می گردد.
 
وی ادامه داد: شاید  در این میان پرستاران یک هزینه جزئی را متحمل شوند ولی قطعا بیشتری نصیبشان خواهند شد زیرا اگر این اتفاق بیفتد سازمان نظام پرستاری اقتدار بیشتری برای پیشگیری حقوق و مطالبات پرستاران پیدا می کند.
 
عشوندی اجرای مصوبه به صدور پروانه کار توسط سازمان نظام پرستاری را راهکاری علمی در جهت الزام پرستاران برای عضویت در این سازمان خواند و خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز این دیدگاه در کارشناسان پرستاری بسیار قوی نیست و همین امر مشکلات بسیاری را در این حرفه دامن زده است و قطعا اگر این مسئله حل شود بسیاری از پرستاران به دنبال اقتدار سازمان صنفی آنها حل شده و مطالبات و خواسته های آنها ادا خواهد شد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.