عضو دولت آنکارا ادعا کرد: ترکیه کشوری با دمکراسی سکولار و اسلام است

باغیش که در هیات همراه ˈ رجب طیب اردغان ˈ نخست وزیر ترکیه در سفری دوره ای به جمهوری آذربایجان ، اوکراین و بوسنی هرزه گوین حضور دارد ، روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران ترک این مطلب را عنوان کرد.

سرپرست مذاکره کننده ترکیه با اتحادیه اروپا با اشاره به وضعیت جغرافیایی ترکیه در اروپا و آسیا گفت : عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا به نقش جهانی این اتحادیه و اعتبار آن در جهان اسلام می افزاید.

وی ادعا کرد که به رغم بحران اقتصادی در اروپا ، ترکیه از رشد سریع اقتصادی برخوردار است و پیش بینی می شود که این کشور در سال ۲۰۵۰ به عنوان دومین قدرت اقتصادی اروپا مبدل شود.

وزیر اتحادیه اروپا در پایان گفت :دولت ترکیه با اتکا به حاکمیت قانون ، در حال تبدیل شدن به یک کشور دمکراتیک و قدرتمند است.

ترکیه از سال ۲۰۰۵ میلادی به طور رسمی مذاکرات عضویت با اتحادیه اروپا را شروع کرده ، ولی به رغم گذشت هفت سال هنوز پیشترفتی در فرآیند همگرایی ترکیه با این اتحادیه بوجود نیامده است .

گروهی از کشورهای اروپایی و در راس آنها فرانسه و آلمان هنوز از نظر سیاسی با عضویت ترکیه در این اتحادیه مخالف هستند و گروه دیگر از آماده نبودن ترکیه برای پیوستن به این اتحادیه سخن می گوید.

ترکیه در این فرآیند باید ۳۵ سرفصل مذاکره با اتحادیه را به پایان برساند که تاکنون فقط در باره دو سرفصل بی اهمیت مذاکره شده و فقط پرونده یکی از این سرفصل ها بسته شده است.

خاورم ** ۲۳۰**۲۰۴۷**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.