عمان امضای معاهده ان.پی. تی توسط رژیم صهیونیستی را خواستار شد

2-241.jpg

عمان در بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست تا به خواسته‌های بین‌المللی برای امضای معاهده منع انتشار سلاح‌های هسته‌ای(ان.پی.تی) پاسخ مثبت دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، دولت عمان با صدور بیانیه‌ای از مقامات رژیم صهیونیستی خواست تا به درخواست‌های بین‌المللی جهت پیوستن به معاهده منع انتشار سلاح‌های هسته‌ای پاسخ مثبت دهد و در مورد برنامه هسته‌ای خود شفاف سازی کند.

در این بیانیه همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته شده به اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دهد تا تاسیسات هسته‌ای این رژیم را مورد بازرسی قرار داده و در این خصوص گزارش جامعی تهیه کنند.

عمان در ادامه ابراز امیدواری کرد که مصوبات کنفرانس سال ۲۰۱۰ نیویورک که در خصوص منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بود و نیز کنفرانس سال ۲۰۱۲ میلادی که قرار است با محور اعلام منطقه خاورمیانه به عنوان منطقه خالی از سلاح هسته‌ای برگزار شود، اجرایی شود.

دراین بیانیه با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران نیزتاکید شده است، عمان از حق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت می‌کند و خواهان ادامه مذاکرات میان آژانس بین المللی انرژی اتمی و تهران برای دستیابی به راهکاری مسالمت آمیز در خصوص پرونده هسته‌ای ایران، است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.