عواقب باخت به تیمی که جنبه پیروزی ندارد/توهین سایت لبنانی به کروش

یکی از سایت‌های خبری لبنان با انتقاد از رفتار کروش در نشست خبری نشان داد که این تیم و رسانه‌های ورزشی این کشور برای برد ایران به اندازه‌ی کافی بزرگ نشده‌اند!
بعد از پیروزی تیم ملی فوتبال لبنان مقابل ایران در انتخابی جام جهانی رسانه های لبنان که سر از پا نمی شناختند به ستایش از تیم خود پرداخته و به این اکتفا نکردند و به تخریب تیم ملی ایران و شخص کروش پرداختند. لبنانی‌ها که به نظر می‌رسد چندان ظرفیت رسیدن به این پیروزی را نداشته‌اند پا را از مسائل فوتبالی فراتر گذاشته و به انتشار مطالب آکنده از توهین به سرمربی تیم ملی ایران پرداخته‌اند.
سایت النشره لبنان در واکنش به حرف های کارلوس کروش در نشست خبری بعد از بازی، این مربی پرتغالی را به باده سخره گرفت و کلمات ناشایستی را در وصف وی به کار برد: ” کسی که به کارنامه کروش و تیم های بزرگی که با انها کارکرده نظر کوتاهی افکند باید به دستاوردها و افتخاراتی که این مربی بزرگ در کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا، آفریقا جنوبی، انگلیس، پرتغال، اسپانیا، امارات به دست آورده احترام گذارد. او در باشگاهای مربی کرده که ریشه دار و برای همه شناخته شده هستند.”
“کسی که به چنین کارنامه ای نگاه می کند انتظار دارد که این سرمربی در حد باشگاهای بزرگی که با آنها کار کرده رفتار کند یعنی همچون فرد حرفه‌ای باشد که می داند چه وقت باید عصبانی شود و چه وقت با شیوه ورزشی مناسب و مودبانه از مسائل فنی و تاکتیکی صحبت کند.”” کسانی که در نشست خبری دیروز پس ار باخت ایران حضور یافتند احساس کردند که ژوزه مورینیو در نشست حضور دارد (البته این دو مربی از نظر افتخارات قابل قیاس نیستند) چراکه سرمربی ایران به اعتزاض و بیان حرف های جریحه‌دار پرداخت و با از دست دادن اعصاب خود حرف های را بر زبان آورد که نباید می گفت. اما تفاوت دیگر بین مورینیو و کروش در این است که مورینیو وقتی احساس کند از حد مجاز فراتر رفته عذر خواهی می کند اما کروش این کار را هم انجام نداد. “
“درست است که کروش انتظار شکست از لبنان را نداشت، البته باید این حق را هم به او داد چرا که او سرمربی تیمی بزرگی است که بازیکنان خطرناکی دارد و در سطح آسیا مشهور هستند، اما او فراموش کرده بود که لبنان بازیکنانی غیر قابل پیش بینی دارد. آنها توانسته بودند که پیش از این هم تیم بزرگی چون کره جنوبی را شکست دهند نتیجه‌ای که همچنان در ذهن ها زنده است.”
“درست است که کروش کم کم با فدراسیون فوتبال ایران با مشکل مواجه می شود اما همه این ها بدین معنا نیست که کروش به اخلاق ورزشی اهمیت ندهد و هر چه می خواهد بر زبان آورد. چه بسا هنوز کروش در سایه سر آلکس فرگوسن سرمربی شیاطین سرخ زندگی می کند که برای معرفی او به تیم های ملی و باشگاهی از جمله رئال مادرید تلاش زیادی کرد. اما پیداست که فرگوسن در پرتاب کفش به سمت بکام اشتباه کرد و به جای آن می بایست کفشش را به طرف کروش پرتاب می کرد تا مودبانه و حرفه ای رفتار کند!

۲۵۱ ۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.