عواقب منفی بی‌توجهی به امر به معروف گریبانگیر همه اشخاص جامعه می‌شود

۲۹ آبان ،

Multimedia_pics_1388_9_Politic_248.jpg

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه معتقد است، عواقب منفی بی توجهی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر گریبانگیر همه اشخاص جامعه خواهد شد.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه واجب الهی یاد و اظهار کرد: متاسفانه این فریضه در جامعه ما مغفول مانده و آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که «مقوله امر به معروف و نهی از منکر هم ردیف واجبات دیگر مثل نماز، روزه، حج و … است» تاکید کرد: این در حالیست که متاسفانه به این مقوله توجه چندانی نمی‌شود.

مهدوی امین در ادامه در خصوص نتیجه و آثار مثبت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: در صورت اجرای این فریضه الهی نتیجه مثبت آن عاید اشخاص جامعه می‌شود و تاثیر اجتماعی مثبت بسیاری خواهد داشت.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: پیاده سازی عملی مقوله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب می‌شود اشخاص جامعه نسبت به هم احساس مسوولیت کنند.

وی همچنین در مورد آثار نتیجه‌بخش امر به معروف و نهی از منکر گفت: نمی‌توان از تذکر لسانی و آثار مثبت آن غافل بود، چرا که اگر منکری در جامعه پدیدار شود و همه اشخاص جامعه نسبت به آن مقوله تذکر دهند و آن عمل را محکوم کنند، آرام آرام آن منکر در کل جامعه قبیح جلوه می‌کند و از جامعه اسلامی مبرا می‌شود.

مهدوی امین ادامه داد: ترویج معروف‌ها هم به نوبه خود نقش موثری در بهبود وضعیت جامعه اسلامی خواهد داشت.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: عواقب منفی بی توجهی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر گریبانگیر همه اشخاص جامعه خواهد شد و از این جهت نمی‌توانیم نسبت به این مقوله بی تفاوت باشیم.

وی سبب کمرنگ شدن مقوله امر به معروف و نهی از منکر را بی توجهی و کار نکردن روی این مقوله عنوان و خاطرنشان کرد: نگاه عمیق و ریشه‌ای نسبت به مقوله امر به معروف و نهی از منکر کمتر از سایر واجبات بوده و به نظر می‌رسد ترویج احکام و شرایط این فریضه الهی به نوبه خود بتواند نقش موثری در بهتر شدن وضعیت داشته باشد.

مهدوی امین امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی قلمداد کرد و گفت: همه اشخاص جامعه نسبت به هم مسوولند و هرکس در حد توان خود باید در این زمینه گام بردارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.