عوامل اصلی چین و چروک چیست؟

فروردین ۱۴۰۳

برای جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک روی پوستتان، بسیار مهم است که دلایل اصلی بوجود آمدن آن را بشناسید. پس بیایید باهم این عوامل را بشناسیم:

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛بالا رفتن سن یکی از دلایل به وجود آمدن چین چروک است اما گاهی این چین و چروک ها زود تر از موعد روی پوست شما ظاهر میشود که ممکن است دلایل متعددی داشته باشد بنابراین قابل بررسی است.در ادامه عوامل به وجود آمدن آن ها را آورده ایم که میتوانید بخوانید:

۱- استفاده از محصولات آرایشی

لوازم آرایش شما را خوشکل می‌کنند، اینطور نیست؟ دوباره فکر کنید، چرا که همین لوازم آرایش هم می‌توانند یکی از دلایل اصلی بوجود آمدن چین و چروک‌های پوست شما باشند. لوازم آرایش دارای مواد شیمیایی مضری می باشند که در طول زمان سبب بوجود آمدن چین و چروک می‌شود. حتی لوازم آرایشی ساخته شده از مواد طبیعی نیز می‌توانند به پوست شما آسیب برسانند. پس بهتر است اگر واقعا نیازی نیست، از آرایش اجتناب کنید.

۲- قرار گرفتن در معرض خورشید

اشعه‌های خورشید به پوست شما آسیب می‌رسانند و سبب بوجود آمدن چین و چروک می‌شوند. قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض نور خورشید سبب می‌شود تا خطوط ظریفی در اطراف لب و چشم‌هایتان پدیدار شود. پیشنهاد می‌کنیم هربار که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمایید تا از بوجود آمدن چین و چروک جلوگیری کنید.

۳- کم شدن آب بدن

آیا می‌دانستید که بی آبی بدن هم یکی از عوامل بوجود آمدن چین و چروک است؟ اگر آب کافی ننوشید، پوست شما کم کم خشک می‌شود. پوستتان قادر نخواهد بود تا سلول‌های تازهی بسازد، که در نهایت سبب بوجود آمدن چین و چروک و خطوطی بر روی پوستتان خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از این مشکل، تا می‌توانید در رژیم غذایی روزانه‌تان مایعات مصرف کنید.

۴- افزایش سن و سال

یکی از دلایل بزرگ بوجود آمدن چین و چروک پوست سالخوردگی است. با افزایش سن، رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست کاهش میابد. پوست درخشش طبیعی خودش را از دست می‌دهد و همین سبب چین و چروک خواهد شد. در بازار کرم‌های ضد پیری بسیار وجود دارد که می‌تواند با سالخوردگی و چین و چروک پوست مقابله کند.

۵-رژیم غذایی نامساعد

دنبال کردن یک رژیم غذایی نامرغوب هم سبب بوجود آمدن چین و چروک در پوست خواهد شد. برای جلوگیری از به وجود آمدن چین و چروک، مهم است رژیم غذایی را دنبال کنید که سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها باشد. یک برنامه غذایی متعادل به حفظ جوانی پوست و جلوگیری از بوجود آمدن چین و چروک بسیار کمک می‌کند. پس حداقل در روز دو وعده سبزیجات و سه وعده میوه مصرف نمایید.

۶- مصرف بیش از اندازه کافئین

چین و چروک‌های روی پوست می‌توانند دلایل بسیار دیگری نیز داشته باشند. مصرف بیش از اندازه‌ی کافئین یا چای هم می‌تواند یکی از عوامل به وجود آمدن خطوط روی پوست شما باشد.

۷-جنب و جوش‌های صورت

جنب و جوش‌های صورت یا قیافه در آوردن بسیار هم سبب بوجود آمدن چین و چروک می‌شود! خندیدن یا لوچ کردن چشم‌ها، صورتتان را مستعد چین و چروک و خطوط اطراف لب و چشم‌ها می‌کند. یوگای صورت، می‌تواند شما را در برخورد با این مشکل یاری کند.

۸- سیگار

خانم‌هایی که سیگار می‌کشند، بیشتر از دیگران مستعد بوجود آمدن چین و چروک روی پوستشان می باشند. از آنجایی که سیگار کشیدن به طور منظم سبب کاهش جریان خون در بدن خواهد شد، در نهایت سبب بوجود آمدن چین و چروک و خطوط نازکی در اطراف لب و چشم‌ها می‌شود. پس برای پیشگیری از این عامل، سیگار را ترک کنید یا حداقل مصرف خود را کاهش دهید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.