غبارروبی مساجد غرب تهران

شهردار منطقه ۲۱ گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و فراهم کردن تسهیلات رفاهی برای روزه داران کار غبارروبی مساجد منطقه در ۲۵ پایگاه و مسجد انجام شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، سلیمی افزود: طرح شست و شوی فرش های مسجد از طریق هماهنگی با هیئت امنا و امامان جماعت و اطلاع رسانی به آنها از اواسط ماه رجب آغاز و پس از جمع آوری و شست و شوی فرش ها کار تحویل آنها به مساجد تا یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان انجام شده است.
همچنین در خصوص تهیه کتب مذهبی طبق هماهنگی و اعلام نیاز مساجد نیز اقداماتی انجام شده که براساس اولویت های اعلام شده خرید قرآن مجید، مفاتیح الجنان و صحیفه سجادیه از جمله این کتب هستند.
اقداماتی نیز در خصوص جلب مشارکت های مردمی و سازمان های غیردولتی برای تهیه مواد بهداشتی مورد نیاز و نیز آماده سازی مساجد انجام شده است.
وی در ادامه بیان کرد: تجهیز سخت افزاری مساجد مانند فضاهای بهداشتی، سیستم های خنک کننده و… اقداماتی است که در دستور کار معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه قرار گرفت.
* پیشرفت ۴۵ درصدی فعالیت های عمرانی طرح ساماندهی بزرگراه فتح
در طرح ساماندهی بزرگراه فتح حدفاصل ایران خودرو تا سه راه کاروانسرا سنگی در مسیر شرق به غرب این محور، عملیات جدول گذاری، پیاده روسازی و آسفالت آن آغاز و تا پایان آخر مرداد به اتمام می رسد که برای این اقدام اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیون ریال اختصاص داده شد.
*  بازدید از پروژه های در حال اجرا در ناحیه ۳
شهردار منطقه در بازدید سرزده خود از پروژه های در حال اجرا در سطح محدوده ناحیه ۳ تاکید کرد: اماکنی که در ادامه پروژه غیرهمسطح کاروانسرا سنگی قرار گرفته اند باید رفع معارض شوند.
* ویزیت رایگان کارگران فصلی
همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان واحد آسیب های اجتماعی و کارآفرینی اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری ناحیه ۳ با مراجعه به درب منزل کارگران فصلی اقدام به ویزیت رایگان کارگران فصلی و خانواده آنها خواهد کرد.
* بهسازی پیاده روی بزرگراه فتح تا چهارراه ایران خودرو
با توجه به خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و به منظور تسهیل در تردد عابرین عملیات بهسازی و نصب سنگدال پیاده روی بزرگراه فتح حدفاصل آزادگان تا چهارراه ایران خودرو انجام شد که در همین خصوص عملیات برق رسانی پل های عابرپیاده نیز مرمت و تعویض روشنایی انجام شد.
* برگزاری نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد
به همت اداره آسیب های اجتماعی مرکز خدمات اجتماعی و رفاهی منطقه نمایشگاه پیشگیری از آسیب ها برگزار شد، این نمایشگاه به منظور اطلاع رسانی و آگاه سازی کارکنان و پیشگیری از انواع آسیب های اجتماعی است.
* در آستانه ماه مبارک رمضان کارگاه آموزشی تغذیه برگزار شد
به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان کلاس آموزشی تغذیه در سطح محلات با هدف ارتقاء سطح آگاهی شهروندان نسبت به تغذیه صحیح در این ماه برگزار خواهد شد.
* اجرای طرح جهادی در آستانه ماه مبارک رمضان
واحد زیباسازی اداره خدمات شهری ناحیه ۳ در اقدامی نما و دیواره های محوطه اطراف ۱۱ مسجد و حسینیه موجود در سطح ناحیه را شستشو و زیباسازی خواهد کرد.
* برگزاری اردوهایی با موضوع کارآفرینی ویژه بانوان
یکی از رویکردهای مهم واحد آسیب های اجتماعی و کارآفرینی در  اداره اجتماعی و فرهنگی آشنایی هرچه بیشتر بانوان خودسرپرست خانواده با مقوله کارآفرین است که از همین رو مسئولان واحد ‌آسیب های اجتماعی اقدام به برگزاری تورهای گردشگری آموزشی ویژه بانوان خودسرپرست به صنایع تولیدی مستقر در سطح ناحیه ۳ کرده است.
* برگزاری مسابقات بسکتبال در ناحیه ۲
مسابقات بسکتبال ویژه آقایان به همت اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه در مجموعه ورزشی فتح در ۲ گروه چهار تیمی برگزار شد که در نهایت به تیم قهرمان هدایایی نیز اهدا خواهد شد.
* برگزاری مسابقات کاراته ویژه بانوان
مسابقات کاراته در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در تمام اوزان و با حضور ۱۸۲ تن بازیکن در مجموعه ورزشی چیتگر برگزار و در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.
* استقبال شهروندان از برگزاری مسابقات تکواندو
مسابقات با حضور ۱۵۰ شرکت کننده در مجموعه ورزشی کوثر برگزار و مورد استقبال شهروندان ورزش دوست منطقه قرار گرفت، در ادامه به نفرات برتر این مسابقات جوایزی از سوی اداره ورزش اهدا شد.
* جداول بلوار اصلی وردآورد رنگ آمیزی شد
در طرح جهادی زیباسازی سطح ناحیه ۳  و در فاز نخست این طرح جداول بلوار اصلی وردآورد به طول ۱۰۰۰ متر طول رنگ آمیزی شد.
* عملیات خط کشی ایستگاه های اتوبوس انجام شد
با توجه به فرسودگی خط کشی برخی از ایستگاه های اتوبوس واحد ترافیک ایستگاه های اتوبوس را مرمت کرد که هدف از این اقدام مشخص کردن محل توقف اتوبوس ها و جلوگیری از پارک وسیله نقلیه در این محدوده است.
* اجرای عملیات پاکسازی جداره های شهری
به همت واحد زیباسازی عملیات پاکسازی جداره های شهری به اجرا درآمد که در این راستا کلیه برچسب ها و تراکت های منصوبه در بلوار اصلی تهرانسر، بلوار خزر، بلوار شاهد و یاس پاکسازی که هدف از این اقدام حذف آلودگی های دیداری و ایجاد زیبایی در محیط شهری است./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.