غذاهایی برای کاهش وزن

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: برخی غذاها حاوی مواد مغذی و ترکیباتی می باشند که سبب افزایش متابولیسم و کمک به کاهش وزن می شوند. با استفاده از این غذاها می توانید سوخت و ساز بدن خود را فعال نمایید.
 
غلات سبوس دار

وقتی از غذاهای سبوس دار وحاوی فیبر بالا مانند جو دوسر و نان های سبوس دار استفاده می نمایید، بدن شما قادر است ۲ برابر کالری نسبت به زمانی که غذاهای فرآیند شده و آماده می خورید بسوزاند.

گوشت های بی چربی

برای هضم منابع پروتئینی به ۳۰ درصد انرژی آزاد شده از این غذاها نیاز دارید. بدین معنی که یک سینه مرغ که حاوی ۳۰۰ کالری است، برای فرآیند هضم به ۹۰ کالری انرژی نیاز دارد.

لبنیات کم چرب

لبنیات، غنی از کلسیم و ویتامین D بوده که به ساخت توده عضلانی و حفظ و بهبود متابولیسم بدن کمک می نمایند.

چای سبز

نوشیدن ۴ فنجان چای سبز در روز سبب کاهش ۲٫۷ کیلوگرم وزن درمدت ۸ هفته می گردد. در این نوشیدنی ترکیباتی وجود دارد که به طور موقت متابولیسم را افزایش می دهند. چای سبز را هم به صورت گرم و هم سرد می توان مصرف نمود.

عدس

مصرف یک فنجان عدس در روز، ۳۵ درصد از آهن مورد نیاز بدن شما را تامین می نماید و از آنجایی که ۲۰ درصد اشخاص از کمبود آهن رنج می برند، این ماده غذایی نقش مهمی در حفظ سلامتی دارد. متخصصان معتقدند که کمبود آهن سبب کاهش سوخت و ساز بدن می گردد.

فلفل تند

ماده ای که سبب طعم تند فلفل می گردد در سوختن کالری و افزایش متابولیسم بدن نقش دارد. فلفل تند را می توان به صورت خام، پخته، خشک شده و یا پودر شده همراه با اغلب غذاها مصرف نمود.
منبع: سیمرغ

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.