فارغ التحصیلی اولین دانش‌آموخته دکترای اخلاق پزشکی کشور از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

۰۱ تیرماه ۱۳،

نخستین دانش‌آموخته دکترای اخلاق پزشکی کشور از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فارغ التحصیل شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا جلسه دفاع از رساله دکترای احسان شمسی گوشکی اولین دانش‌آموخته اخلاق پزشکی کشور با حضور تنی چند از مسئولان و اساتید و دانشجویان در تالار شهید بهشتی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر محمود عباسی رئیس مرکز تحقیقات حقوق و اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در بخشی از سخنان خود ضمن تقدیر از این دانش آموخته اظهار داشت: موضوع این پایان نامه یکی از معضلات مبتلا به جامعه ماست که پروتکلی در این زمینه وجود ندارد و باید دستورالعملها و پروتکلهایی در این خصوص تهیه شود.

دکتر عباسی افزود: گروه اخلاق پزشکی از ابتدای تشکیل تاکنون تلاش داشته در حوزه های مورد نیاز جامعه ورود پیدا کند که دکتر شمسی با کار و تلاش سه ساله و مطالعات فراوان در ابعاد فقهی، حقوقی و اخلاقی بر روی این موضوع کار کرده است و هم اکنون شاهد تلاشهای وی در این زمینه هستیم که در قالب پایان نامه در این زمینه ارایه می گردد.

وی خاطرنشان کرد:پرداختن به موضوعاتی چنین مهم برای دانشجویی که پیش از این دانشجوی پزشکی بوده است بسیار سخت بود ولی شهادت می دهم که دکتر شمسی با تلاش بسیار در این زمینه و مطالعات بسیار بسیار، این پایان نامه را به انجام رسانده است تا جایی که وی به ۱۳۶۰ منبع در این رساله رفرنس داده و تمامی منابع فقهی و اخلاقی و حقوقی را مطالعه کرده است.

براساس این گزارش احسان شمسی گوشکی اولین دانش‌آموخته دکترای تخصصی اخلاق پزشکی کشور به ارایه پایان نامه خود با عنوان بررسی ابعاد فقهی، حقوقی و اخلاقی دستور عدم احیای قلبی تنفسی به راهنمایی دکتر محمود عباسی و مشاوره حضرت آیت‌ا… دکتر سید مصطفی محقق داماد و پروفسور عبدالعزیز ساشادینا پرداخت که توسط اساتید داور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در پایان پس از مشورت اساتید مشاور و هیات داوران پایان نامه دکترای احسان شمسی گوشکی با کسب درجه عالی و نمره ۱۹٫۷۵ پذیرفته شد و دکتر احسان شمسی گوشکی به عنوان اولین دانش آموخته دکترای تخصصی اخلاق پزشکی کشور با امضا و قرائت سوگندنامه فارغ التحصیل شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.