فانی: کانون پرورش فکری، مکمل آموزش و پرورش

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکمل آموزش و پرورش است؛ فعالیت های کانون باید قوی تر، با برنامه بهتر و تمام ظرفیت ادامه یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا، علی اصغر فانی در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: برخی معتقدند آموزش و پرورش متکی بر حفظیات و کتاب های درسی است اما من معتقدم کانون این خلا را جبران می کند و مکمل آموزش و پرورش است.
وی افزود: کانون یک نهاد زیر بنایی و مورد توجه بزرگان کشور و در راس آن مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است و میتواند به عنوان نهادی باشد که جریان فکری و توانمندی های دانش آموزان را هدایت کند لذا همواره مورد توجه بوده است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرروش بعنوان دستگاهی که آینده سازان کشور را تربیت میکند، به فعالیت های کانون نیازمند است افزود: کانون می تواند به عنوان جریانی که روش تدریس مستقیم آموزش و پرورش را به روش غیر مستقیم تعلیم و تربیت تبدیل کند، دارای اهمیت است.
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: اگر تربیت را به معنای ایجاد رفتار مطلوب پایدار در متربی تعریف کنیم آنجاست که به نقش فیلم، انیمیشن، کتاب، کتابخوانی، تئاتر و کارهای فعالیت های کانون پی می بریم.
وی گفت: تجربه طرح (کانون مدرسه) را در سالهای قبل داشتیم؛ کانون فرصتی برای نظام تعلیم و تربیت است و دستگاه تعلیم و تربیت خود را موظف می داند از کانون حمایت کند.
فانی با اشاره به آخرین دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان کانون گفت: ایجاد هسته فکری برای هدایت و راهبری فعالیت های کانون در این جلسه پیشنهاد شد و من از دست اندرکاران خواستار تشکیل این هسته با وجود متخصصان و کارشناسان هستم تا کانون بتواند با استفاده از خروجی های این هسته فکری در جهت تکمیل فعالیت های خود و آموزش پرورش ما را یاری کند.
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: سیاست حاکم بر آموزش و پرورش، استفاده از تجربیات مدیران همه ادوار پس از پیروزی انقلاب است و در کانون نیز این سیاست دنبال خواهد شد.
وی گفت: فعالیت های کانون باید قوی تر با برنامه بهتر و تمام ظرفیت ادامه یابد؛ کانون باید پاتوق اهل هنر و فرهنگ باشد و لذا مدیر عامل جدید باید در کانون را بر اهالی فرهنگ باز کند و با استفاده از آنها در کانون به غنا بخشی برنامه ها کمک کند.
در این مراسم از سید صادق رضایی تقدیر و علیرضا حاجیان زاده بعنوان مدیر عامل جدید معرفی شد. علیرضا حاجیان زاده در قبل  مدیرکل انتشار یافتنات کمک آموزشی رشد و مشاور فرهنگی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش بوده است.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.