فانی مناسب‌ترین فرد برای وزارت آموزش و پرورش است

فروردین ۱۴۰۳

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: علی‌اصغر فانی که از سوی دکتر روحانی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش معرفی‌شده، مناسب‌ترین فردی است که رئیس‌جمهور می‌توانست معرفی کند چرا که کارکرد وی با دولت‌های مختلف حاکی از مشی اعتدالی‌اش است.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتخاب علی‌اضغر فانی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: فانی از نیروهای اصیل و خوش سابقه آموزش و پرورش بوده و تقریبا در همه دولت‌های قبل مسئولیت و مدیریت‌های اصلی و کلیدی در حوزه آموزش و پرورش برعهده داشتند.
 
وی تاکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش فانی را از لحاظ تخصصی یک معلم خبره دانسته و وی را به عنوان یک آموزش و پرورشی اصیل می‌شناسند.
 
نقوی‌حسینی در ادامه تصریح کرد: وی از نظر نونگری و آموزش و پرورش نوین یکی از صاحب‌نظران به حساب می‌آید، فانی در زمینه نظام نوین آموزش و پرورش و تحولاتی که در حوزه تحصیلات دانش‌آموزان بنیان گذاری شد نقش اصلی را برعهده داشت.
 
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: فانی در دوران دولت سازندگی با آموزش و پرورش همکاری داشته و در سطح مدیران ارشد این نهاد دولتی بوده‌اند، همچنین در دوره اصلاحات و حتی در دوره احمدی نژاد هم وی مسئولیت وزارتخانه را عهده‌دار بود.
 
نقوی‌حسینی ادامه داد: به نظر من فانی مناسب‌ترین فرد برای آموزش و پرورش بعد از نجفی است که رئیس جمهور می‌توانست معرفی کند چرا که کارکرد وی با دولت‌های مختلف حاکی از مشی اعتدالی اوست.
 
نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا شخص دیگری به عنوان وزیر آموزش و پرورش از سوی دولت معرفی خواهد شد یا خیر، بیان کرد: معمولا هنگامی که رئیس جمهور شخصی را به عنوان سرپرست وزارتخانه‌ای معرفی می‌کند با رویکرد معرفی وی به عنوان وزیر آن وزارتخانه این کار را انجام می‌دهد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: هنگامی که مدیری به عنوان سرپرست یک وزارتخانه معرفی می‌شود به نوعی آزمون خود را در مدیریت آن حوزه پشت سر گذاشته و مجلس نیز با او تعامل می‌کند که اگر تعاملی سازنده برقرار شود مجلس به عنوان وزیر نیز به آن شخص رای خواهد داد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر من حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی رئیس جمهور سرپرست وزارتخانه‌های علوم، ورزش و آموزش و پرورش را با این رویکرد انتخاب کرده که این اشخاص را به عنوان وزیر نهادهای مربوطه معرفی کند مگر اینکه خود اشخاص رضایت نداشته باشند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.