فجر سی و یکم؛ پایان دهنده اختلافات سینمایی

جشنواره فیلم فجر امسال می‌‌تواند محلی برای پایان دادن به اختلافات یک ساله سینما باشد. از این رو سینماگران پیشنهاد دادند در حاشیه این جشنواره نشست‌هایی با حضور همه طیف‌های سینمایی برای حل این اختلاف‌ها برگزار شود.

 به گزارش هنرآنلاین ، طی یک سال قبل و پس از نمایش فیلم‌های سینمایی در جشنواره فجر سال قبل بود که اعتراض بعضی گروه‌ها و سازمان‌ها نسبت به مضامین بعضی فیلم‌ها شدت گرفت؛ تا آنجا که در نوروز ۹۱ دو فیلم “گشت ارشاد” و “خصوصی” از پرده سینماها پایین کشیده شد و در ادامه هم مراکزی مثل حوزه هنری نسبت به اکران بعضی فیلم‌ها امتناع ورزیدند. به اذعان بعضی سینماگران، جشنواره فجر فرصتی است برای حل اختلافات به وجود آمده بین وزارت ارشاد، حوزه هنری و بعضی گروه‌ها که با برگزاری نشست‌ها و جلسات رودررو می‌‌تواند در حل معضلات امروز سینما موثر باشد.آنچه در ادامه می‌آید نظرات چند تن از سینماگران کشور در این رابطه است:

بنابراین گزارش، “جواد اردکانی” کارگردان فیلم سینمایی “شور شیرین دربارهٔ نقش جشنواره در همدلی بین سینماگران می گوید: این موضوع بستگی به مدیران سینمایی دارد. اگر مدیران سینمایی خود را از دعوا کنار بکشند و به عنوان عضو ناظر برای سینمای ایران بزرگتری کنند، جشنواره بستر بسیار مناسبی خواهد بود تا سبب همگرایی شود؛ ضمن اینکه جشنواره فرصت خوبی است اگر مدیران به شکل صحیحی از آن استفاده کنند.

همچنین “اسماعیل براری” کارگردان “روز باران” هم در خصوص حل سریع اختلافات پیش آمده در سینما اظهار تردید می‌کند و بیان می‌دارد: متاسفانه در مملکت ما فرهنگ گفت‌وگو و نقدپذیری بسیار ضعیف است و من نمی‌دانم آیا جشنواره می‌تواند یک شبه این فرهنگ را ایجاد کند. بنابراین در مورد حل اختلافات بسیار خوشبین نیستم.

همچنین “فرزاد اژدری” کارگردان جوان سینمای ایران در این باره تصریح می‌کند: برگزاری جشنواره اگر رنگ سیاسی به خود نگیرد، قطعا می‌تواند به وفاق و آشتی در سینما بی‌انجامد. متاسفانه این اختلافات ریشه سیاسی دارد و ربطی به سینما ندارد. به هر حال جشنواره فجر به نام دوران انقلاب نام‌گذاری شده و شاید این شائبه را به وجود آورد که حتما سیاسی است، در حالی که این چنین نیست. جشنواره فجر جشن سینمای ایران است.
وی می‌افزاید: نباید جشنواره فجر تبدیل به محلی برای سهم‌خواهی شود و هر گروهی خود را صاحب سینما بداند. جشنواره فجر عید سینمای ایران است به مانند نوروز که همه دور سفره هفت‌سین می‌نشینند و کدورت‌ها را کنار می‌گذارند، امید است در جشنواره فجر هم دوستان سینمایی به دور از کدورت‌ها دور هم جمع شوند. چون به نفع خانواده سینماست و امیدوارم در جشنواره امسال هم به مانند پارسال اختلافات کنار گذاشته شود و داوری‌ها سلیقه‌ای نباشد.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.