فرماندار فاروج: اولویت اول توسعه این شهرستان کشاورزی است

۸فروردین ۱۳،

ˈمنصور درتومیˈ روز جمعه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: اختصاص اعتبارات توسعه کشاورزی از اقدامات ارزشمند دولت دهم است که با نگاه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اولویت و محوریت کشاورزی در توسعه خراسان شمالی، پیش بینی شد.

وی افزود:‌ از محل این اعتبارات به شهرستان فاروج ۹۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که البته این رقم بسته به توان ارائه طرح از سوی شهرستان و معرفی متقاضیان اجرای طرح در این بخش قابل افزایش است.

وی تعداد پرونده های مصوب شده برای استفاده از این تسهیلات در شهرستان فاروج را ۸۱۴ فقره عنوان و بیان کرد: از این تعداد ۷۵۷ فقره در حال بررسی کارشناسی است که ۲۶۰ فقره آن تکمیل مدرک و مصوب شده و بخشی هم پرداخت شده است.

فرماندار فاروج ایجاد سردخانه، پرورش شترمرغ، زراعت چوب، ایجاد واحدهای صنعتی کشاورزی را از جمله طرح های مصوب شده در این بخش برشمرد و افزود: تاکنون ۶۰میلیارد ریال از این تسهیلات جذب یا در مرحله جذب است.

درتومی با اشاره به فقر سفره های زیرزمینی، اهمیت استفاده از شیوه های نوین آبیاری و اصلاح شیوه های کشت را مورد تاکید قرار داد و گفت: تلاش می گردد در شهرستان چرخه اقتصادی تکمیل و صنایع پایین دستی نیز فعال شود.

وی توسعه و تقویت شرکت های تعاونی زراعی، توجه به قشر عشایر و شناسایی کشت هایی که آب کمتری نیاز دارند را از برنامه های این حوزه برشمرد و افزود: بانکهای عامل نیز که اعتباراتشان ابلاغ شده همکاری خوبی در این بخش داشته اند.

فرماندار فاروج آجیل این شهرستان را از ظرفیت های اقتصادی منطقه برشمرد و افزود: چند نشست در این خصوص با اتحادیه آجیل فروشان برگزار شده و برنامه ها به سمت بسته بندی و اقتصادی کردن آجیل شهرستان هدایت می گردد.

درتومی افزود: همچنین در حال پیگیری برای ثبت ملی آجیل این شهرستان هستیم.

شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج در ۹۰ کیلومتری بجنورد واقع شده است. ک/۳

۷۱۸۷/۶۲۶

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.