فرمانده نیروی دریایی ارتش: در آینده از مدیترانه هم فراتر می‌رویم

یکشنبه ۴ تیر – ۰۷:۲۵:۴۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: همه موفقیت‌های دوران دفاع مقدس به برکت خون شهدا، ایثارگری‌های جانبازان و همت بلند رزمندگان است و ما شاهدیم که امروز نیروی دریایی ارتش به جای برقراری امنیت خلیج فارس، در دریای سرخ و مدیترانه حضور دارد و ان‌شاءالله در آینده از مدیترانه هم فراتر خواهیم رفت.
به گزارش خبرگزاری آریا ، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم تجلیل از جانبازان نیروی دریایی ارتش، با تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از حضور جانبازان این نیرو گفت: نامگذاری سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) به عنوان روز جانباز افتخاری بس بزرگ برای تمامی این عزیزان است.
وی افزود: اگر نقش حضرت ابوالفضل(ع) را در واقعه عاشورا بررسی کنید می‌بینید که این بزرگوار سمبل ایثار، مهر، وفا، شجاعت و ولایتمداری است و نامگذاری ولادت ایشان به عنوان روز جانباز به این معنی است که جانبازان ما هم بهره‌ای از این صفات ارزشمند را برده‌اند.
سیاری در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیده است و اگرچه در خیلی جاها گفته نشده و به تصویر کشیده نشده است، اما من این را از زبان فرماندهی معظم کل قوا عرض می کنم که ایشان فرمودند “آن روزی که لازم شد، نیروی دریایی جوهره خود را نشان داد” و یا در جایی دیگر فرموده‌اند “حالا ماجرای نبرد پیکان را خیلی‌ها می‌دانند اما ماجرای اسکورت را که در طول دوران دفاع مقدس انجام می‌شد بسیاری از افراد اطلاع ندارند و آن زمانی بود که اقتصاد ما به نفت وابسته بود و دشمنان با حمله به نفتکش‌های ما می‌خواستند به اقتصاد کشور ضربه بزنند”.
فرمانده نیروی دریایی ارتش خطاب به جانبازان گفت: ما عملیات‌های متعددی را در هشت سال دفاع مقدس انجام داده‌ایم و شما جانبازان عزیز در اکثر این عملیات‌ها حضور داشته‌اید؛ از حضور در حماسه خرمشهر گرفته ـ که ما ادعا می‌کنیم در آن راهبرد سریع دشمن با شکست مواجه شد ـ تا عملیات کوی ذوالفقاری و دفاع از جزیره آبادان ـ که اگر نیروی دریایی ارتش نبود این جزیره محاصره کامل می‌شد.
وی، حضور در شکست حصر آبادان، عملیات آزادسازی جزیره آبادان، آزادسازی خرمشهر، عملیات والفجر هشت، دفاع از سکوهای نفتی، دفاع از جزیره خارک، استمرار صادرات نفت کشور، سیادت نیروی دریایی در دریاها، نشان دادن اقتدار کشور در آبهای آزاد، حفظ خطوط مواصلاتی و برعکس نشان دادن ضعف دشمن و قطع خطوط مواصلاتی دشمن را از افتخارات نیروی دریایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس برشمرد.
سیاری در پایان، از تولید سریال ۳۳ قسمتی عملیات مروارید و همچنین فیلم سینمایی درباره این عملیات خبر داد و اضافه کرد: درصدد هستیم که ان‌شاءالله ظرف سال جاری کنگره شهدای نیروی دریایی ارتش را برگزار کنیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۴۱۹۲۵۴۰۴۲۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.