فرمانده نیروی زمینی ارتش: آمریکا مانند کوه یخ، لحظه به لحظه در حال ذوب شدن است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دولتمردان آمریکا با سیاست های جنگ طلبانه، تهدید ملتها و توسل به انواع حیله ها و نیرنگ های جنگ نرم، صلح جهانی را به مخاطره انداخته اند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان از این که دولتمردان فعلی آمریکا بر خلاف شعارها و وعده های خود، جنگ افروزی را سرلوحه کارشان قرار داده اند، ابراز تاسف کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: در دوران باراک اوباما رییس جمهور کنونی آمریکا جنگ در افغانستان شعله ورتر شده و به بهانه مبارزه با تروریسم بین المللی، دامنه آن به پاکستان نیز کشیده شده است.

اهم سخنان فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت و گو با ایرنا در ادامه می آید:

  • آمریکا به عنوان حامی نظام های مرتجع و مستبد، فروش نامحدود تسلیحات و تجهیزات نظامی این کشور و سایر کشورهای غربی را توجیه و از سوی دیگر حضور نظامی خود را در منطقه تثبیت می کند اما این حضور محکوم به شکست است.
  • نه تنها آمریکا بلکه نیروهای فرامنطقه ای که به منطقه وارد شده اند محکوم به شکست هستند و در آینده منطقه جایی نخواهند داشت و مردم و کشورهای منطقه پذیرای آنها نیستند.
  • نیروهای فرامنطقه ای خود به این واقعیت و نتیجه پی برده اند. امروز نیروهای فرامنطقه ای با مشکلات و چالش های بسیار زیادی روبرو هستند.
  • با توجه به اطلاعات و اخباری که وجود دارد و رصدی که از حضور نیروهای فرامنطقه ای داریم، آمار فرار، خودزنی و نافرمانی در بین این نیروها در منطقه افزایش یافته که این موضوع ناشی از بی انگیزگی و بی روحیه بودن آنها است.
  • نیروهای فرامنطقه ای حاضر در منطقه به نیروهای غیرعملیاتی تبدیل شده اند. امروز به صلاح است که مسوولان و فرماندهان کشورهای فرامنطقه ای هرچه زودتر این نیروها را از منطقه خارج کنند و آنها به کشورهای خود بازگردند.
  • رژیم آمریکا و متحدانش پس از زمینه سازی های سیاسی ، رسانه ای و با هیاهوی بسیار تبلیغاتی در سال ۲۰۰۱ میلادی افغانستان و به فاصله کمتر از دو سال پس از آن، عراق را اشغال کردند.
  • اما امروز شاهد هستیم که ارتش آمریکا پس از گذشت ۹ سال با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کشته و ۳۲ هزار مجروح با سرافکندگی و در اوج گرفتاری و ناکامی و بحران مالی مجبور شد سرزمین اسلامی عراق را ترک کند.
  • امنیتی شدن رویکرد سیاست خارجی آمریکا در یک دهه گذشته هزینه های بسیار زیادی را متوجه مردم این کشور کرده به طوری که جنگ عراق به تنهایی تاکنون بالغ بر ۷۰۰ میلیارد دلار برای کاخ سفید هزینه در بر داشته است.
  • این جنگ خانمان سوز دستکم سه هزار میلیارد دلار خسارت بر اقتصاد آمریکا وارد ساخته، به طوری که به استیصال مردم آمریکا انجامیده و پیامد آن ظهور جنبش وال استریت و تسری آن به کشورهای اروپایی بوده است.
  • در شرایط کنونی، آمریکا به مثابه ‘کوه یخی’ است که در شرایط تغییر فصل و گرم شدن هوا لحظه به لحظه در حال ذوب شدن است.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.