فروش سیم کارت به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع شد

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

سایت خبری ممتاز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فروش سیم‌کارت به افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود واعظی در نشست خبری با محوریت ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد درباره کم فروشی و گران فروشی های اینترنتی افزود: یکی از وظایف اصلی سازمان تنظیم مقررات رادیویی این است که به حقوق مردم رسیدگی کند و جلوی این موارد را بگیرد.

وی گفت: هم‌ اکنون درباره اینترنت موبایل بسته های متعددی ارائه می شود که این بسته ها شرایطی را فراهم می کند که افراد می توانند با هزینه های کمتر از اینترنت استفاده کنند و در این حوزه نه تنها اپراتورها کم فروشی نمی کنند ، بلکه برای جذب مشترک تلاش های متعددی را نیز دارند.

واعظی افزود: در مورد اینترنت پرسرعت خانگی در برخی از شرکت ها کم فروشی صورت می گیرد.

وی گفت: در این خصوص جلساتی را با شرکت های پی آی پی (pap) و مخابرات داشتیم و قرار است برخی امور را شرکت ها دنبال کنند و برخی اقدامات را هم ما انجام دادیم تا اوضاع بهتر شود.

وزیر ارتباطات افزود: به شرکت های متخلف کم فروش تذکر می‌دهیم که در صورت بی توجهی به آن جریمه می‌شوند.

واعظی با بیان اینکه مردم می توانند در صورت اعتراض به سرویس دریافتی خود موضوع را از طریق سامانه ۱۹۵ اعلام کنند، گفت: همه شرکت های (پی آی پی) متقلب نیستند و ممکن است برخی از آن ها در برخی موارد مشکلاتی داشته باشند.

واعظی درباره تاثیرات سوء برخی از پیامک ها بر نوجوانان افزود: براساس قوانین، فروش سیم‌کارت به افراد کمتر از ۱۸ سال ممنوع است و اگر خانواده‌ ای برای فرزندان خود تلفن همراه خریداری می کند باید خودش آن را کنترل کند.

وی درباره مزاحمت های تلفنی نیز افزود: مزاحمت های تلفنی زیاد رخ می دهد اما در بسیاری از موارد برای پیگیری آنها درخواستی صورت نمی گیرد و موضوع به ما منعکس نمی‌ شود، بر همین اساس نمی‌توان آماری در این زمینه منتشر کرد.

واعظی گفت: خود من نیز شماره ‌ای را از ۲۰ سال پیش تاکنون دارم که گاهی برای من نیز مزاحمت های تلفنی وجود دارد که به عبارت دیگر آمار واقعی مزاحم تلفنی زیاد است اما آنچه ثبت می‌شود رقم بالایی نیست و باید دراین باره فرهنگ سازی صورت گیرد .

– .

آخرین اخبار
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.