فن مارویک به پیش‌بینی‌اش درباره شکست ایران عمل می‌کند؟

سرمربی هلندی تیم ملی امارات با وجود سابقه بد تیمش مقابل ایران، پیش بینی کرده تیم ملی را در هفته سوم انتخابی جام جهانی در دوبی شکست دهد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، در دوبی مهمان تیم ملی امارات است و برابر یکی از تیم‌های نسبتا قدرتمند غرب آسیا به میدان خواهد رفت. دیدار دو تیم ۱۵ مهر در ورزشگاه زعبیل دوبی برگزار خواهد شد.

قبل از برگزاری این دیدار، برت فن مارویک، سرمربی پرافتخار هلندی که با تیم ملی کشورش نایب قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی را در کارنامه خود دارد، از توانایی تیمش در شکست دادن ایران و عراق سخن گفته ولی اماراتی‌ها نتایج ناامیدکننده‌ای در دو بازی ابتدایی کسب کردند.

سرمربی هلندی بعد از توقف تیمش مقابل سوریه و لبنان – که ضعیف ترین تیم‌های گروه A هستند و از دست دادن فرصت صدرنشینی در دو هفته ابتدایی – درباره قدرت تیمش برای به چالش کشیدن ایران و کره‌جنوبی گفت: «از شکل بازی تیم و استراتژی‌ام رضایت دارم ولی از اینکه فرصت های گلزنی را از دست می دهیم، راضی نیستم. ما حتی می توانستیم صدرنشین گروه باشیم ولی به اندازه کافی خوش شانس نبودیم. ما می‌توانیم ایران و کره جنوبی، تیم های صدرنشین گروه را به چالش بکشیم.»

او درباره پیش بینی نتایج بازی امارات با ایران و عراق در مهر ماه نیز گفت: «دشوار است بتوان پیش بینی کرد ولی من به بازیکنانم اطمینان دارم و این تیم می تواند ایران و عراق را شکست دهد.»

با این حال، نگاهی به مصاف‌های گذشته ایران و امارات حاکی از یک ناکامی بزرگ برای همسایه جنوبی ایران است. در واقع اماراتی‌ها که در این سال‌ها فوتبالشان پیشرفت محسوسی نسبت به گذشته داشته، هیچ دیداری را با پیروزی مقابل ایران تمام نکرده‌اند.

این دو تیم از سال ۱۹۸۴ تاکنون (۳۷ سال) ۱۴ بار مقابل هم به میدان رفتند که حاصل آن ۱۰ پیروزی برای ایران و ۴ تساوی بوده و هیچ دیداری با پیروزی امارات تمام نشده است.

جالب‌تر اینکه در ۵ دیدار گذشته، برتری یوزهای ایران پررنگ‌تر هم می‌شود و تیم ملی ۴ پیروزی و فقط یک تساوی را مقابل این تیم به جای گذاشته است.

اگر چه در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ دو تیم بارها به صورت دوستانه یا در قالب مسابقات رسمی به میدان رفته‌اند اما آخرین مصاف ایران و امارات به سال باز می‌گردد که تیم ملی در دور گروهی جام ملت‌های آسیا با یک گل امارات را شکست داد.

حالا باید دید با این اختلاف سنگین میان ایران و امارات، فن مارویک هلندی چطور می خواهد به وعده و پیش بینی خود برای شکست دادن شاگردان اسکوچیچ که در بهترین فرم خود از حیث نتیجه‌گیری قرار دارند عمل کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.