فیلمِ ” معیری” به میزِ تدوینِ ” صفی یاری” رسید

خبرگزاری آریا- فیلم سینمایی « یک ، دو ، سه  …  پنج »  اولین ساختهء  بلندِ  محمد معیری  در حالِ تدوین است .
به گزارش خبرگزاری آریا، چند جلسهء پایانی از فیلمبرداری فیلم سینمایی « یک ، دو ، سه  …  پنج »  در دامغان  به زودی شروع میشود و اولین ساختهء  بلندِ  محمد معیری  در تهران  بر سرِ میزِ  هایده صفی یاری  درحالِ تدوین است .
بدی آب و هوا و شرایط جوی ، سختی کار و شرایط لوکیشن ها به گونه‌ای بود که فیلمبرداری این فیلم در فاز اول به ۳۳ جلسه در دامنه و کوهستان‌های دامغان  به طول انجامید و چند جلسهء  باقیمانده از فیلمبرداری که اکثراً پلان‌های آن داخلی هستند  به زودی در فاز دوم  در دامغان جلوی دوربینِ  علی برازنده  مدیر فیلمبرداری این فیلم  میرود .
پیش تولیدِ اولین ساخته  معیری  در بهارِ ۹۰  آغاز گردید که به دلایل فنی وقفه‌ای در آن افتاد و مجددا  در مهرماه ۹۰ به طور جدی پیش تولیدِ  فیلم از سر گرفته شد و در نهایت فیلمبرداری این فیلم در ۲۱ دی ماه ۹۰ کلید خورد  و  فیلمبرداری آغاز گردید.
حدود ۸۰ درصد از صحنه‌های این فیلم را پلانهای خارجی تشکیل میدهند که  با سختی خاصِ خود ضبط شده است .
فیلم در گونهء فیلم‌های ” جاده‌ای ” تعریف می‌شود و از بازیگران شاخصِ ایرانی و افغان در این فیلم استفاده شده است.
داستان در دورهء طالبان شکل می‌گیرد و  به قدرت رسیدنِ طالبان در سال ۱۹۹۹ و فجایع آن دوران و درگیری‌های طالبان را  روایت می‌کند .

خلاصه داستان :

فیلم  روایتِ  پنج  زندانی است که  محکوم  به اعدام هستند و باید توسطِ  دو عضوِ طالبان  برای ایجادِ  رعب و وحشت  در چند شهر گردانده شوند که در حینِ جابجایی یکی از این زندانیان موفق به فرار می‌شود و سربازان  به خاطرِ اینکه جانِ خودشان در خطر نیافتد مجبور به جایگزینی فردی دیگر  به جای  زندانی فراری می‌شوند .
در این فیلم ،  همایون ارشادی ، عبدالولی تلاش ،  آناهیتا افشار ،  علی باقری ، امیر مولوی ،  فرهاد خردمند ، حسن نوری ، ایرج صادقی طاری ، فرهاد اخلاقی ، حمیدرضا آذرنگ  و …  به ایفای نقش می‌پردازند.

جمعی از عوامل فیلم عبارتند از :

تهیه کننده و کارگردان :  محمد معیری /
مدیر فیلمبرداری :  علیرضا برازنده /
جانشین تولید : کمیل آریانمنش /
دستیار اول کارگردان و برنامه ریز :  علی نظری /
دستیاران کارگردان : حجت هاشمی ، رسول کاهانی /
تدوین :  هایده  صفی یاری /
طراح صحنه و لباس :  بهزاد کزازی /
صدابردار : عباس رستگارپور /
صداگذار : ایرج شهزادی /
مدیر تدارکات :  مجتبی کشاورز /
عکاس :  محسن سیدی /
مسئول روابط عمومی :  توحید ولی بیگی

محمد معیری همزمان با انقلاب  به تهران آمد و دوره‌های تکمیلی انجمن سینمای جوان را گذراند .
در سال ۶۷ برای ادامه تحصیل در  رشته سینما  به ایالات متحده مهاجرت کرد و واردِ ” کالج ایالتی نورت ریج ” با گرایش کارگردانی سینما شد ،  با اتمام دوره‌های سینمایی دانشگاه در سال ۷۴ با بازگشت به ایران مشغول به فعالیت‌ سینمایی شد و فیلم‌های کوتاه  « گل » ، « دونده » ، « دریا » و « زمستان اتمی » و یک فیلم مستند حاصل فعالیتش در ایران است .
فیلمِ ” زمستانِ اتمی ” در جشنواره‌های مختلف شرکت داده شد و موفق به دریافتِ جایزهء بهترین کارگردانی جشنوارهء  بین‌المللی ” کبیج تاون ” کانادا شد .
همچنین فیلمِ مستند « غرض نقشی » که به  زندگی « مرحوم محمدعلی ترقی جاه » اختصاص داشت از دیگر کارهای  محمد معیری  به شمار می‌آید .

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.