فکر نمی کنم پژوی آقای جنتی ارزان تر از بنز هاشمی باشد

۲۸اردیبهشت،

ممتازنیوز: علی مطهری پس از برگزاری جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی که نظر وی دربارهٔ صحبت های روز قبل آیت الله جنتی خطیب نماز جمعه تهران را جویا شد، اظهار داشت: صحبت های آقای جنتی به نظرم سخیف بود. این اظهارات نه در شان خود ایشان و نه در شان نماز جمعه و نه منطقی بود.

 مهر نوشت:وی ادامه داد: ایشان می گویند به کسی که سوار بنز می گردد، مردم رای ندهند در حالیکه بعضی مقامات سوار بنز می شوند و این به سبب تصمیم تیم حفاظت آنان است. قیمت بنزی که آقای هاشمی سوار می گردد در حد پراید است! بنزی است که مربوط به ۲۰ سال قبل است. به نظرم مطلبی که ایشان گفتند حرف خامی بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت شاید به این سبب که آقای جنتی معتقدند کسانیکه زندگی اشرافی دارند درد مردم را ندارند {نمی فهمند}، اینگونه اظهارنظر کرده اند، گفت: بحث آن است که به آقای هاشمی می گویند باید با این ماشین ضد گلوله بروی. این تیم حفاظت است که مشخص می‌کند و این تصمیم بنابر موقعیت ایشان گرفته می گردد.

مطهری ادامه داد: آقای جنتی خودش با چه ماشینی رفت و آمد می کند؟ فکر نمی کنم پژوی آقای جنتی ارزان تر از آن بنز باشد.

نماینده مردم تهران گفت: این نوعی عوام فریبی است، در انتخابات قبل هم مردم را فریب دادیم و آراء را به سمت دیگری سوق دادیم که به این بدبختی ها رسیدیم.

وی در پاسخ به این سوال که شاید این احتمالات برای گام برداشتن در جهت رد صلاحیت آقای هاشمی باشد، گفت: ایشان اگر می خواهند در این راستا گام بردارد، چرا در نماز جمعه این سخنان را می گوید بهتر است در جایگاه خودشان اظهارنظر کند.

وی گفت: معتقدم انتخابات آینده رقابت بین گفتمان اعتدال خواهی و افراطی گری است بحث اصولگرا و اصلاح طلب مطرح نیست، بلکه اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل در یک سمت و تندروها در یک طرف دیگر خواهند بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: من سایر دسته بندی ها در این رابطه را قبول ندارم که در یک طرف جریان آقای هاشمی، جریان اصلاح طلب یا جریان دولت باشد و حتی این را هم که آقای هاشمی را به جریان اصلاح طلب منتسب می کنند، قبول ندارم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که بخش قابل توجهی از اصولگرایان حامی آقای هاشمی می باشند و اینطور نیست که آقای هاشمی محصور در جمع اصلاح طلبان باشد. اما بعضی اصولگرایان شیطنت می کنند و می گویند که هاشمی کاندیدای اصلاح طلبان است و حامیان هاشمی همان حامیان موسوی می باشند. به نظرم اینها بی تقوایی است باید واقعیت را ببینیم. آقای هاشمی در میان اصولگرایان حامیان مهمی دارد.

وی دربارهٔ احتمال رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی نیز گفت: معتقدم آقای هاشمی رفسنجانی تایید صلاحیت می گردد. زیرا اگر نشود اصل انقلاب و نظام زیر سوال می رود. همانطور که اگر آقای مشایی قرار باشد تایید صلاحیت شود، باز هم اصل نظام زیر سوال خواهد رفت. زیرا مشائی رجل سیاسی نیست و حتی گرایشات انحرافی و غیراسلامی دارد. همانطور که با قاطعیت آقای مشایی باید رد صلاحیت شود، با همان قاطعیت آقای هاشمی تایید صلاحیت شود.

وی در پاسخ به این سوال که بعضی معتقدند حضور هاشمی رفسنجانی صرفا برای گرم کردن تنور انتخابات است، گفت: اینطور نیست البته به طور طبیعی با حضور آقای هاشمی تنور انتخابات گرم خواهد شد. اما آقای هاشمی صرفا برای این موضوع وارد این عرصه نشده است که نتیجه برایش مهم نباشد. ایشان هم مانند سایر کاندیداها محاسباتی داشته اند و سپس وارد عرصه شدند.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.