قابل توجه دختران ۱۷ ساله! +تصویر

دبیرستان‌ها می‌توانند نوجوانان را به علت غیبت زیاد به دادگاه معرفی کنند و این اتفاق برای دیان افتاد

توسط دادگاه آمریکایی صورت گرفت؛

قابل توجه دختران ۱۷ ساله!

درصورتی که موضوع غیبت در مدارس به دادگاه ارجاع شود، تصمیم‌گیری فقط در اختیار قاضی خواهد بود و از هیچ کسی کاری بر نمی‌آید.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز، به نقل از سایت روزنامه هافینگتن پست(Huffington Post)؛ دیان تران دختر ۱۷ ساله دبیرستانی که به علت نگهداری از برادر و خواهرش، از حضور در مدرسه غیبت کرده بود، از سوی دادگاه تگزاس محکوم به گذراندن یک شبانه روز در زندان شد.!
براساس قوانین دبیرستان‌ها در تگزاس، دبیرستان‌ها می‌توانند نوجوانان را به علت غیبت زیاد به دادگاه معرفی کنند و این اتفاق برای دیان افتاد، اما قاضی بدون توجه به مشکلات و توضیحات دیان برای غیبت‌هایش، مجازات یک روز زندان به همراه جریمه نقدی ۱۰۰ دلار برای وی صادر کرد.
درصورتی که موضوع غیبت در مدارس به دادگاه ارجاع شود، تصمیم‌گیری فقط در اختیار قاضی خواهد بود و از هیچ کسی کاری بر نمی‌آید.
براساس این گزارش، یکی از همکلاسی‌های تران می‌گوید: «وی در طول روز و حتی شب از شغلی به شغل دیگر می‌رود و به ندرت وقت می‌کند که به مدرسه بیاید و حتی تکالیف مدرسه را از نیمه شب تا صبح انجام می‌دهد.»
هافینگتن‌پست می‌افزاید: «والدین دیان از هم جدا شده‌اند و او و برادر و خواهرش را ترک کرده‌اند و به همین خاطر، دیان از دو برادر و خواهر کوچکش مراقبت می‌نماید.»
خبر محکومیت دیان، اعتراضات مردمی گسترده‌ای را برانگیخته است و برخی سازمان‌ها از جمله اتحادیه آموزش کودکان در لویزیانا به همراه آندتو و گیتورورکس دو سازمان دیگر، در حمایت از این نوجوان آمریکایی، حدود ۲۸ هزار دلار جمع کرده‌اند. همچنین طوماری توسط ۲۶ هزار نفر در محکومیت اقدام قاضی به امضا رسیده و از وی خواسته شده که جریمه ۱۰۰ دلاری را لغو نماید.
مردم معتقدند که به جای تنبیه این دختر نوجوان توسط سیستم قضایی، به وی می بایست مدال افتخار داده می‌شد.

اخبار مرتبط

سایت خبری تحلیلی افق

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.