قاسم پور: بیمه زنان خانه‌دار مطالبه‌ای جدی در میان زنان است

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: پس از گذشت سال‌ها مطالبه بیمه زنان خانه‌دار، مطالبه‌ای جدی در میان زنان شده است و از همین جهت مکلفیم پاسخی مناسب به این مطالبه مردمی در نظر داشته باشیم.

قاسم پور: بیمه زنان خانه‌دار مطالبه‌ای جدی در میان زنان است

به گزارش ممتاز نیوز، فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام بیان کرد: «بیمه زنان خانه دار یکی از موضوعاتی است که از سال‌ها پیش مطرح شده و همواره در شعارهای انتخاباتی، برنامه‌های توسعه و مصوبات بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود اما همچنان مسأله‌ای بر زمین‌مانده است.

پس از گذشت سال‌ها طرح موضوع بیمه زنان خانه‌دار توسط مسؤولان و عدم تحقق آن، شاهد هستیم مطالبه بیمه زنان خانه‌دار، مطالبه‌ای جدی در میان زنان شده است و از همین جهت مکلفیم پاسخی مناسب به این مطالبه مردمی در نظر داشته باشیم. این بیمه، اگرچه موضوعی مهم و قابل توجه و در راستای حمایت از شأن خانه‌داری و زنان خانه‌دار است اما از ابتدا مسیر آن به خوبی طراحی نشده و همین امر نیز مشکلات عدیده‌ای را در فرآیند تحقق و اجرا ایجاد کرده است.

امسال در فراکسیون زنان و خانواده مجلس طی جلسات متعدد با کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس، سناریوهایی جهت تحقق بهینه بیمه زنان خانه‌دار طراحی شد و هر سناریو مورد بررسی و تدقیق قرار گیرد.

دیروز نیز در جلسه‌ای با حضور اعضای فراکسیون، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و مسؤولان بخش‌های مختلف اجرایی این سناریوها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد براساس ملاحظات مطرح‌شده، یکی از سناریوها توسط کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس در جلسات آتی تکمیل و نهایی‌سازی شود.

مطالبات زنان نقطه حساسیت نهاد قانونگذار بوده و سعی می‌کنیم به بهترین نحو ممکن و به دور از شعارزدگی پاسخگوی مطالبات باشیم.»

همچنین رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در مطلب دیگری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «بیمه زنان خانه‌دار مطالبه‌ایست که علی‌رغم گفتگوی بسیار درباره آن، هنوز تحقق پیدا نکرده.

امسال طی جلسات کارشناسی و دستگاهی، ابعاد آن را بررسی و سناریوهایی جهت اجرای بهینه آن طراحی کردیم. این سناریوها در جلسه فراکسیون با دستگاه‌ها بررسی شد و مراحل کارشناسی تا حصول نتیجه ادامه دارد.»

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.