تدوین لایحه بیمه زنان خانه دار در مراحل نهایی است

‘مریم مجتهدزاده’ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: با توجه به اینکه خانه داری یک شغل با ارزش افزوده بسیاری است، اجرای بیمه زنان خانه دار به عنوان گامی موثر در راستای ارزش گذاری به این شغل مطرح شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از زنان خانه دار، افراد تحصیل کرده و توانمندی هستند، گفت: در نتیجه بیمه کردن زنان خانه دار، مهم ترین اقدام کاربردی به منظور احقاق حقوق آنان است.

مجتهد زاده در پاسخ به این سوال که پرداخت حق بیمه این افراد از چه طریقی صورت می گیرد،‌ گفت: در حقیقت، علت تاخیر در اجرای بیمه زنان خانه دار، مساله پرداخت حق بیمه بود چرا که این قشر فاقد درآمد هستند.

مجتهدزاده با بیان اینکه ما نمی توانیم آنان را بدون در نظر گرفتن مسایل مالی و پیامدهای آن بیمه کنیم، گفت: دولت مشکلی در پرداخت سهم حق بیمه زنان خانه دار ندارد اما منبع مالی آن بخش که بر عهده خود این افراد بوده، هنوز تامین نشده است.

وی افزود: جلسه های کارشناسی پیرامون این مساله با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون حقوقی رییس جمهوری برگزار شده است.

مجتهدزاده گفت: همه کارشناسان به دنبال ارایه راه حل منطقی و صحیح برای پرداخت حق بیمه زنان خانه دار بدون هیچگونه مشکل و دغدغه ای هستند.

اجتمام**۹۱۳۴ **۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۶۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.