قبل از ۹ سالگی به فکر “چشم” کودکانتان باشید

فروردین ۱۴۰۳

با توجه به این که رشد بینایی در مغز تا ۹ سالگی است “سنجش بینایی” در سن ۳ تا ۶ سالگی اهمیت به سزایی دارد و اگر انجام نشنود عوارضی را به دنبال خواهد داشت.

دکتر فیروزه رحیمی متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ با بیان این که بهترین سن “سنجش بینایی” در کودکان۳تا۶ سال است گفت: رشد بینایی تا ۹ سالگی کامل می‌شود به همین سبب اگر عیوب انکساری یا انحراف‌های مخفی که سبب تنبلی چشم می‌شوند تشخیص داده شوند بسیار زود درمان خواهند شد.

وی در ادامه با بیان این که تنبلی چشم در بعضی اشخاص جنبه ارثی دارد تصریح کرد: چنانچه کودک دچار تنبلی چشم و عیوب انکساری باشد و اقدامی برای درمان آن انجام نشود بعد از۹ سالگی این عارضه غیرقابل درمان است و حتی فرد با زدن عینک در بزرگسالی دید خوبی نخواهد داشت.

این متخصص چشم پزشکی در ادامه خاطر نشان کرد: شایع‌ترین سبب تنبلی چشم، تنبلی چشم یکطرفی است که در این حالت مغز به عملکرد چشم با دید بهتر بسنده می‌کند در این حالت چشم تنبل هیچ فعالیتی ندارد و در نتیجه تنبلی آن تشدید خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: خانواده‌ها باید قبل از۹ سالگی با مراجعه به پزشک متخصص از تنبلی چشم کودک خود آگاه شوند و با زدن عینک و یا بستن چشم با دید بهتر به درمان چشم تنبل اقدام کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.