قرآن باید محور زندگی انسان باشد

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا حجت الاسلام ‘علی محیطی’ روز سه شنبه در دانشکده الهیات دانشگاه تهران افزود: آیت الله حسن زاده‌ آملی معتقد است همانگونه که خداشناسی باید درعینیت زندگی باشد نه در ذهنیت حافظه، قرآن نیز باید مهمترین نقش را در زندگی داشته باشد.

وی یکی دیگر از سفارش های آیت الله حسن زاده آملی به دوستداران راه حق را استقامت دانست و گفت: کسانی که علاقه مند به مطالعه آثار این استاد علامه هستند بایستی از کتاب ‘نامه ها برنامه ها’ آغاز کنند و این کتاب پاسخ ها و دستورهایی است که ایشان به بیان ساده ارائه کرده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه از کتاب های ‘مجموعه مقالات’ و ‘نور علی نور’ علامه حسن زاده به عنوان آثاری یاد کرد که راهنمای کسانی است که علاقه به مطالعه کتاب های ایشان دارند.

محیطی همچنین یکی دیگر از سفارش های علامه را مداومت بر تلاوت سوره واقعه در هر شب دانست و با بیان روایتی افزود: تلاوت این سوره باعث غنای معنوی و مادی انسان می شود ولی بهتر آن است که انسان به دنبال غنای معنوی آن باشد، چون غنای مادی آن نیز شامل انسان خواهد شد.

وی که به مناسبت سالگرد استاد شهید ‘مرتضی مطهری’ در این مراسم حضور یافته بود، به بیان روش های موثر در تربیت از دیدگاه این استاد شهید پرداخت و گفت: تقویت اراده، عبادت، امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بسترسازی همه خوبی ها برای فرد و جامعه، مراقبه، محاسبه و مشارطه از مهمترین روش های تربیت از دیدگاه شهید مطهری است.

این استاد حوزه افزود: کار و تلاش، جهاد در راه خدا، ازدواج، ساده زیستی، تشویق و تنبیه، صبر و توبه از مهمترین روش های تربیت در آثار شهید مطهری است.

شاگرد آیت الله حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی در ادامه سخنان خود به موضوع ‘ارتباط انسان با خدا’ پرداخت و مطالبی را برای دانشجویان بیان کرد.

مراسم بزرگداشت استاد شهید مطهری به همت بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران با حضور تعدادی از اساتید و دانشجویان این دانشکده برگزار شد.

فراهنگ**۱۰۰۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۳۹۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.