قصور به معنای کوتاهی در “درمان” نیست

فروردین ۱۴۰۳

قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی عنوان کرد

قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه قصور بحث کوتاهی در درمان نیست گفت:هر درمانی یکسری عوارض دارد که خواسته یا ناخواسته با نسبت‌های مختلف در اشخاص بوجود می آید؛لذا بحث قصور مطرح میگردد.

دکتر محسن خلیلی قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و  درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عوارض درمان بیماری با نسبت یک در صد ،یک در هزار و یا یک در ده هزار،بسته به نوع درمانی که انجام میشود خواسته یا ناخواسته بوجود میآید ؛اظهار کرد:هنگامی که عارضه ایجاد شود خود به خود بخث قصور پزشکی مطرح میشود. 

به گفته وی زمانی که از صد در صد شکایات به ۴۰ درصد کیفر خواست زده شده و یا منتهی به صدور حکم شود میتوان گفت که پزشک ،بیمارستان و یا کادر درمانی دقت کامل را انجام نداده اما در آن ۶۰ درصد دیگر قصوری صورت نگرفته است. 

وی در خصوص نحوه رسیدگی به شکایات قصورات پزشکی بیان داشت: بر اساس قانون تازه سازمان نظام پزشکی که در سال ۸۳مصوب شد؛در خصوص  شکایات یک شبیه سازی با سیر دادرسی قضایی کشور انجام و داداسراها در سازمان نظام پزشکی ایجاد شد. 

 وی افزود:هر فردی فرصت دارد تا مدت یکسال پس از وقوع قصور ؛بستری یا درمانی که برای او انجام شده نسبت به ثبت شکایت  در دادسرای انتظامی نظام پزشکی شهر خود مراجعه کند. 

به گفته قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی دادیاران جامعه پزشکی به پرونده های موجود رسیدگی و کمیته کارشناسی را تشکیل میدهند و چنانچه دادستان یا معاون وی به این نتیجه برسند که قصور صورت گرفته و باید پرونده مورد بررسی قرار گیرد کیفر خواست صادر شده و به هیات بدوی انتظامی آن شهر ارسال میشود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.