قیمت سکه و دلار کاهش یافت

جام جم آنلاین: قیمت سکه تمام در طرح‌های قدیم و نیم سکه امروز در مقایسه با روز گذشته با کاهش ۲۵هزار تومانی به ۷۳۵ هزارتومان شد.

 امروز نیم سکه ۳۶۵ هزار تومان و ربع سکه ۱۸۸ هزار تومان معامله می‌شود و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۷۳ هزار و ۹۰۰ تومان و سکه یک گرمی ۱۱۲ هزار تومان قیمت دارد.

این در حالی است که قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز ۱۵۹۲ دلار است که روز گذشته ۱۶۰۰ دلار بود. دلار آزاد نیز امروز ۱۹۳۵ تومان در بازار خرید و فروش می‌شود که نسبت به روز گذشته ۳۵ تومان کاهش قیمت را نشان می‌دهد.

محمد کشتی‌آرای  رییس اتحادیه طلا و جواهر، در این باره گفت: خبر واگذاری سکه دولتی از مردادماه می تواند یکی از دلایل کاهش قیمت آن باشد و از سویی با توجه به اینکه تحریم نفتی کشورمان از روز گذشته آغاز شده، خیلی ها تصور می‌کردند قیمت‌ها خیلی افزایش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به این تفکر عده‌ای سکه و دلار خریداری کردند که با توجه به گرانی که پیش‌بینی می‌کردند از روز گذشته شروع شود، آن‌ها را بفروشند، ولی قیمت‌ها ارزان شد و آنان نیز مجبور شدند هر چه سریع‌تر سکه و دلار خود را بفروشند که ضرر نکنند.

روز گذشته قیمت سکه تمام طرح قدیم در بازار ۷۶۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۷۵۰ هزار تومان بود. نیم سکه ۳۷۸ هزار تومان و ربع سکه نیز ۱۹۰ هزار تومان معامله می‌شد. همچنین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۷۵ هزار تومان و سکه یک گرمی ۱۱۲ هزار تومان بود. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.