قیمت جهانی نفت به مرز ۱۰۰ دلار رسید

قیمت نفت پایه در بازار جهانی نفت روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ۹۱ در اثر اعلام کاهش بیش از انتظار ذخایر نفتی داخلی آمریکا به ۸۴٫۷۴ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت نیز ۹۸٫۸۴ دلار و نفت تگزاس ۹۹ دلار معامله شد…



بولتن نیوز: قیمت نفت پایه در بازار جهانی نفت روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ۹۱ در اثر اعلام کاهش بیش از انتظار ذخایر نفتی داخلی آمریکا به ۸۴٫۷۴ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت نیز ۹۸٫۸۴ دلار و نفت تگزاس ۹۹ دلار معامله شد.

 نفت اوپک نیز حول و حوش ۹۷ دلار شده است. نرخ گاز طبیعی ۲٫۴۳ دلار و نرخ هر گالن  بنزین ۲٫۷ دلار  اعلام شده است.
 در بازار فلزات نیز نرخ نقره ۲۹٫۲۳ دلار، نرخ هر اونس طلا ۱۶۳۳ دلار، نرخ مس ۳٫۳۶ دلار  گزارش شده است.

روز گذشته با انتشار اطلاعات اقتصادی و ذخیره نفت خام از سوی آمریکا که تاثیرگذارتر از فشار ناشی از بحران بدهی اروپا بر بازار نفت بوده است، قیمت نفت خام افزایش یافت و به بیش از ۹۹ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش رویترز، نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه جولای با ۳۱ سنت افزایش به ۹۹٫۱۵ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با افزایش ۵۵ سنتی به ۸۴٫۸۴ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت به علت کاهش بیش از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا افزایش یافت. بر اساس گزارش موسسه پترولیوم آمریکا، هفته گذشته ذخایر داخلی این کشور ۱٫۷۶۵ میلیون بشکه کاهش یافته که بیش از ۳ برابر میزان مورد انتظار تحلیل‌گران بوده است.

اطلاعات هفتگی ذخایر نفتی آمریکا از سوی اداره اطلاعات انرژی این کشور که معمولا بیش از برآوردهای موسسه پترولیوم امریکا بر بازار تاثیر دارد در پایان امروز منتشر خواهد شد.

بازار نفت به دقت نشست بانک مرکزی اروپا را به عنوان تنها موسسه دارای صلاحیت برای انجام یک اقدام سریع رصد می‌کند.

چشم‌انداز تاریک اقتصاد جهان این امید را برانگیخته است که آمریکا به عنوان نخستین مصرف‌کننده نفت در جهان، قوانین محرک جدید برای مقابله با این وضعیت ارائه دهد هرچند که ۲ مقام ارشد فدرال رزرو اعلام کردند: بانک مرکزی این کشور برای ارائه سیاست پولی در نشستی در پایان ماه جاری آماده نیست.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.