تداوم نوسانات قیمت جهانی طلا

۳۱فروردین۱۳،

بینا- قیمت جهانی طلا روز چهارشنبه بار دیگر افزایش خود را از سر گرفت زیرا، افزایش خرید های نقدی، دامنه کاهش قیمت را محدود کرد.
به گزارش رویترز، قیمت طلا که دیروز (سه شنبه) کاهش پیدا کرده بود، روز جاری به خاطر شکار معاملات از سوی سرمایه گذاران بیش از یک درصد افزایش یافت اما به سبب فشار ناشی از افزایش ارزش دلار، افزایش قیمت سهام و کاهش های روزانه نگهداری اوراق بهادار با پشتوانه طلا به نظر می رسد این افزایش قیمت محدود شود.
اگرچه پس از آنکه قیمت این فلز ارزشمند به کمترین سطح خود در بیش از دو سال اخیر رسید، تقاضا برای شمش طلا، سکه، قطعه طلا و دیگر تولیدات طلا افزایش پیدا کرد اما ضریب اطمینان سرمایه گذار همچنان سردرگم است.
ˈپیتر فانگˈ رییس بخش معاملات شرکت وینگ فانگ پرشز متالز در هنگ کنگ گفت: تقاضای نقدی طلا در چین یا در هنگ کنگ از افزایش قیمت پشتیبانی می کند اما بازار همچنان انتظار کاهش قیمت در آینده را دارد.
در ساعت ۰۵:۴۹ روز چهارشنبه به وقت گرینویچ، قیمت نقدی یا تحویل فوری طلا با ۱۵ دلار و ۹۲ سنت افزایش به یک هزار و ۴۲۸ دلار و ۱۶ سنت در هر اونس رسید.
قیمت نقدی نقره با ۳۱/۰ دلار افزایش به ۲۳ دلار و ۲۱ سنت، پلاتین با ۱۲ دلار و ۸۷ سنت افزایش به یک هزار و ۴۲۶ دلار و ۲۴ سنت و پالادیوم با هفت دلار و ۴۷ سنت افزایش به ۶۷۸ دلار و ۹۷ سنت در هر اونس رسید.
در بازار کامکس نیویورک نیز قیمت سلف هر اونس طلا با ۱۸ دلار و ۹۰ سنت افزایش به یک هزار و ۴۲۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.