قیمت نهایی چانگان‌های وارداتی مشخص شد

فاکتور تحویل چانگان‌های وارداتی برای تحویل به مشتری صادر شد؛ بر این اساس قیمت نهایی این خودرو نیز مشخص شده است.

قیمت نهایی چانگان‌های وارداتی مشخص شد

به گزارش ممتاز نیوز، متقاضیان حائز شرایط خرید خودروهای چانگان وارداتی، اسفندماه ۱۴۰۱ در سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای وارداتی به ثبت‌نام اولیه اقدام کرده و طبق اولویت‌بندی صورت گرفته توسط وزارت صمت، برای اولویت‌های اول پیامک واریز وجه توسط گروه خودروسازی سایپا ارسال شد؛ این افراد از خرداد ماه سال جاری نسبت به واریز وجه علی‌الحساب اقدام کردند.

موعد تحویل خودروها حداکثر سه ماهه در نظر گرفته شده بود و این احتمال داده شد که با توجه به واریز وجه متقاضیان از ۱۳ خرداد ماه تحویل خودروها زودتر از ۹۰ روز و حتی از نیمه خرداد ماه آغاز شود. نکته حائز اهمیت این است که  قیمت پایه چانگان  CS35 پلاس تیپ ۲، ۸۴۹ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان و چانگان CS35 پلاس تیپ ۳،  ۹۰۴ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان توسط شورای رقابت مصوب و تعیین شده است.

پس از واریز وجه علی‌الحساب توسط مشتریان، اما وعده تحویل از نیمه دوم خرداد ماه عملیاتی نشد که علت آن برخی مسائل زیست محیطی اعلام شد.

در نهایت اما رئیس سازمان ملی استاندارد، یکشنبه هفته جاری در بازدید از خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران، از شرکت سایپا خواست با دادن تعهد در رابطه با برخی نواقص،۱۱۳۳ خودروی چانگان که در گمرک غرب تهران دپو شده را ترخیص کند. تعداد زیادی خودرو در انبارهای واردکنندگان وجود دارد که باید پس از ترخیص و تعیین قیمت وارد بازار شده و به شبکه توزیع وارد شود. طی تماس تلفنی از مدیرعامل سایپا خواسته‌ شد تا پایان یکشنبه (٨ مرداد ماه) پس از اظهار تطابق و تایید نوع، خودروها را خارج کند.

بر اساس اطلاعات دریافتی از اداره کل استاندارد استان تهران، شرکت سایپا این خودروها را دیر اظهار کرده است؛ بطوریکه ۱۵ روز پیش (تا روز یکشنبه) این خودروها اظهار شده، اظهارنامه تایید و به سازمان ملی استاندارد ارجاع است؛ اما این خودروها دارای برخی نواقص نشانه‌گذاری است که قرار شده شرکت سایپا با ارائه تعهد به سازمان ملی استاندارد مبنی بر رفع آن‌ها، در کمتر از ۲۴ ساعت بتواند این خودروها را ترخیص کند. اما تاکنون این تعهد ارائه نشده است. از جمله این نواقص در نشانه گذاری نصب کمربند ایمنی، مصرف سوخت و غیره بوده است. اما با ارائه تعهد از سوی شرکت سایپا برای رفع این نواقص، اجازه ترخیص خودروها داده می‌شود. اما قبل از شماره‌گذاری، نواقص باید برطرف شود.

حال گروه خودروسازی سایپا به صدور فاکتور این خودروها برای مشتریان اقدام کرده است که براساس آن، امکان واریز وجه مابه‌التفاوت عوارض گمرکی و امکانات رفاهی خودروهای چانگان CS35 پلاس تیپ ٢ و ٣ برای مشتریان فعال شد. پس از واریز مبلغ مابه‌التفاوت، خودروها تحویل مشتریان خواهد شد.

براساس قیمت پایه تعیین شده برای چانگان‌ها، با احتساب عوارض گمرکی و سایر هزینه‌های جانبی نظیر شماره‌گذاری و مالیات و… در نهایت قیمت فاکتور نهایی برای چانگان CS35 پلاس تیپ ٢، یک میلیارد و ٢٩١ میلیون تومان و برای چانگان CS35 پلاس تیپ ٣، یک میلیارد و ٣۵٩ میلیون تومان صادر شده است.

انتهای پیام/


پلاس
خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.