کارگردان کلاه پهلوی و جنبش تنگستان

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از جام جم آنلاین در تاریخ ۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱،

جام جم آنلاین: ضیاء‌الدین دری که این روزها سریال تلویزیونی «کلاه پهلوی» را روی آنتن شبکه یک دارد، فیلمنامه «جنبش تنگستان» را آماده تولید دارد.

ضیاء‌الدین دری کارگردان و امیرعلی دانایی بازیگر نقش فرخ باستانی نهم آبان مهمانان ویژه غرفه جام‌جم در نمایشگاه مطبوعات بودند.

دری درباره فعالیت‌های آینده‌اش iبه جام‌جم گفت: فیلمنامه «جنبش تنگستان» را آماده ساخت دارم، اما هنوز وقت تولید آن مشخص نیست.

وی در پاسخ iبه این پرسش ‌که بیشتر علاقه‌مند است چه سریال‌ها و با چه مضامینی بسازد، گفت: دوست دارم درباره صدر اسلام بویژه شخصیت حبیب بن مظاهر اثری بسازم. وی از صحابه حضرت رسول(ص) است و در هشتاد سالگی در عاشورا iبه شهادت رسید. علاقه‌مند تولید سریالی با مضمون زندگی حضرت فاطمه(س) و اقبال لاهوری هم هستم.

کارگردان سریال «کلاه پهلوی» درباره انتخاب امیرعلی دانایی برای بازی در نقش فرخ باستانی گفت: برای ایفای این نقش علاقه‌مند بودم از چهره جدید استفاده کنم. iبه همین دلیل دنبال بازیگر مناسب برای این نقش بودم، بازیگری که iبه لحاظ فیزیکی هم مناسب نقش فرخ باشد. بویژه این ‌که وقتی کت و شلوار می‌پوشد، همانی باشد که من می‌خواهم.

وی ادامه داد: وقتی محمدرضا شریفی‌نیا، امیرعلی دانایی را iبه دفتر آورد، بعد از گرفتن چند تست متوجه شدم او iبهترین گزینه برای ایفای نقش فرخ است. iبه همین دلیل او را انتخاب کردم. البته او چون پیشا بازیگر تبلیغات بوده، لنز را می‌شناخت و نسبت iبه این مقوله بیگانه نبود. من هم تلاش کردم تا او نقش خود را همان‌طور که می‌خواهم بازی کند.

کارگردان سریال کلاه پهلوی در پاسخ iبه این پرسش که آیا این سریال ممیزی هم شده یا نه، توضیح داد: بعد از صحبتی که با مالک‌نظران در تلویزیون داشتم، متوجه شدم آنها با کلیت قصه مشکل ندارند، اما درباره ساختار و نحوه پرداخت نظراتی داشتند. با همه اینها دلم می‌خواست این سریال را جسورانه‌تر بسازم.

وی افزود: iبه نظرم باید بخش‌های دگرگونی و تحول شهر و آدم‌ها را با جسارت بیشتری iبه تصویر می‌کشیدیم. گرچه نتوانستم iبه آن ایده‌آلی که می‌خواهم، برسم اما از کلیت این سریال ناراضی نیستم. با وجود مشکلاتی که داشتیم، اما با کمک پروردگار موفق شدم یک اثر فاخر و دیدنی بسازم.

امیرعلی دانایی، بازیگر نقش فرخ باستانی هم درباره بازی در سریال تلویزیونی کلاه پهلوی iبه جام‌جم گفت: همیشه علاقه‌مند بودم کارم را در عرصه بازیگری با بازی در یک اثر خاص و بزرگ آغاز کنم، iبه همین دلیل صبر کردم تا iبه این هدف برسم. وی افزود: خوشحالم که توانستم با یک کار خاص و ویژه فعالیتم را در دنیای بازیگری آغاز کنم.

بازیگر نقش فرخ باستانی افزود: ضیاء‌الدین دری مرتب در طول کار iبه من iبه عنوان بازیگر نقش اول سریال اعتماد iبه نفس می‌داد. همین مساله سبب می‌‌شد با انرژی نقش فرخ را بازی کنم.

بلانژ وارد می‌شود

در قسمت هشتم سریال کلاه پهلوی که جمعه شب از شبکه یک سیما پخش می‌شود، بلانژ همسر فرخ وارد شهرسامان می‌شود. این شهر آخرین مراحل بازسازی و مدرن شدن را سپری می‌کند. بلانژ با ظاهری کاملا اروپایی و غربی واکنش متفاوت و منفی اهالی شهر را برمی‌انگیزد. در این میان کریم با شیرین‌کاری‌های خود نظر بلانژ را iبه سمت خود جلب می‌کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.