کدام دستگاه‌ها در بالاترین اعتبارات هزینه‌ای را در بودجه ۹۲ به خود اختصاص داده‌اند؟

۰۵اردیبهشت،

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال کل کشور را از منظر تطبیق ردیف‌های دستگاه‌های اجرایی مندرج در لایحه و مقایسه اعتبارات آنها با قانون بودجه سال مورد بررسی قرار داد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات برنامه و بودجه این مرکز اعلام کرد:

۱- لایحه بودجه سال با ۶۱ ردیف مستقل بودجه‌ای به مجلس ارائه شده است. تعداد ردیف‌های فوق در قوانین بودجه سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸ ، ۲۶۳ دستگاه و ردیف ، در سال ۱۳۸۹ ، ۲۸۷ دستگاه و ردیف و برای قانون بودجه سال ۱۳۹۰ تعداد آنها ۳۰۴ مورد و برای قانون بودجه سال تعداد ردیف‌های مستقل برای دستگاه‌های اجرایی اصلی ۳۰۲ مورد اصلاح و مصوب بوده است.

در لایحه بودجه سال برخلاف سال‌های قبل در نحوه حضور دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه قوانین و مقررات مربوطه رعایت نشده است.

۲- در لایحه بودجه سال ، ۳۸ دستگاه و ردیف بودجه‌ای نسبت به قانون بودجه سال تازه و ۱۲ دستگاه و ردیف بودجه‌ای نسبت به قانون بودجه سال حذف شده‌اند.

۳- اعتبارات ۳۵ دستگاه بیش از ۲۵ درصد افزایش و اعتبارات ۲۴ دستگاه بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است.

۴- در لایحه بودجه سال ، وزارت آموزش و پرورش ( به میزان ۱۱ درصد از کل اعتبارات هزینه‌ای) ، ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به میزان ۱۱ درصد از کل اعتبارات هزینه‌ای) ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ( به میزان ۱۰ درصد از کل اعتبارات هزینه‌ای) و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (به میزان ۷ درصد از کل اعتبارات هزینه‌ای ) ، بالاترین میزان سرجمع اعتبارات هزینه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

این گزارش به بررسی نحوه طبقه‌بندی دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه سال کل کشور و مقایسه آن با طبقه‌بندی و دستگاه‌ها در قانون بودجه سال پرداخته است. علاوه بر این اعتبارات دستگاه‌ها در مقایسه با قانون بودجه سال بررسی شده و دستگاه‌ها بر اساس میزان رشد اعتبارات دسته‌بندی شده‌اند. با توجه به تغییرات لایحه بودجه سال ، برای بررسی دقیق‌تر و مقایسه صحیح بین اعتبارات دستگاه‌ها ابتدا دستگاه‌ها و ردیف‌های لایحه بودجه سال بر اساس دستگاه‌ها ردیف‌های قانون بودجه سال مورد بازنویسی و طبقه‌بندی مجدد قرار گرفت و سپس اعتبارات دستگاه‌ها و ردیف‌ها نظیر به نظیر مقایسه شدند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.