کسب سهمیه بازی های المپیک میسر است

‘نجمه آبتین’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اردوی ۱۰ روزه تیم ملی تیراندازی با کمان در شهر آنتالیای ترکیه اضافه کرد: فدراسیون تیراندازی با کمان، برای تشکیل اردوی مشترک تیم ملی تیراندازی با کمان در کشورهای روسیه و اوکراین، تلاش خود را انجام داد تا شناخت بیشتری از نقاط ضعف و قوت تیراندازان کشورمان بدست آید.

به گفته وی، ترکیه تنها کشوری بود که برای برگزاری اردو پاسخ مثبت داد و این مساله که تیم های کشورهای مختلف نزدیک به رویدادهای بزرگ همچون بازی های المپیک حاضر به برگزاری اردوی مشترک نیستند، امری طبیعی است.

آبتین در مورد دوری طولانی اش از تمرین و شرکت در مسابقه های تیراندازی با کمان گفت: با توجه به اینکه بیش از هفت ماه تمرین نداشتم و تمرینات ماه های اخیر نیز برایم کافی نبود، نتوانستم رکورد لازم را کسب کرده و بنابر این به رقابت های انتخابی المپیک در آمریکا اعزام نخواهم شد.

وی در ادامه از تلاش های ‘محمدعلی شجاعی’ سرپرست فدراسیون تیراندازی با کمان تقدیر کرد و گفت: شجاعی فرصت زیادی برای آمادگی تیم ملی و کسب سهمیه بازی های المپیک لندن نداشت.

آبتین همچنین به حضور مستمر روانشناس در اردوی تیم ملی اشاره کرد و افزود: اگر فدراسیون تیراندازی با کمان بتواند یک تیم را از جهات مختلف همچون حضور مربی بدنساز و داشتن برنامه تغذیه نیز تقویت کند، می توانیم در آینده ای نه چندان دور سهمیه بیشتری کسب کنیم.

وی، همچنین به سایت اختصاصی فدراسیون تیراندازی با کمان

اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این سایت، فضای تمرینی مناسبی در اختیار ورزشکاران قرار می دهد اما اگر بخواهیم در بازی های المپیک ۲۰۱۶ برزیل، حضور جدی داشته باشیم باید امکانات سخت افزاری پیشرفته تری نیز در اختیار ورزشکاران قرار گیرد.

این کماندار جوان ادامه داد: اگر چه فدراسیون تیراندازی با کمان به منظور حمایت بیشتر از تیم ملی اقدام به تعویض مربیان این تیم کرده است اما باید پس از بازی های المپیک لندن، مربی یا مربیان خوبی برای تیم ملی انتخاب کند تا با یک برنامه اصولی و رفع اشکالات فنی بازیکنان، تیمی قدرتمند و یکدست برای حضور در رقابت های بین المللی تشکیل دهد.

ورزشی. ** ۱۸۲۸ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۵۹۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.