کشورهای غربی در بحران بی ارزشی به سر می برند

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله ‘صادق آملی لاریجانی’ شامگاه چهارشنبه در مراسم بیستمین سالگرد ارتحال آیت‌الله میرزا هاشم آملی و همایش’ آیت جاوید’ در دانشگاه آزاد اسلامی آمل واحد علوم وتحقیقات آیت اله آملی افزود: جوامع غربی پیشرفت های گوناگونی در بخش های مختلف دارند اما هیچ کدام از این پیشرفت ها در خدمت بهبودمعنوی نبود و اکنون پوچی یک مسئله مهم دنیای غرب است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه انواع سلاح کشورهای غربی بلای جان شهروندان جوامع مختلف جهانی شده است،ادامه داد: آمریکا نشان داده است که با برخورداری از توانمندی های تکنیکی وابزار های مختلف با لشکرکشی به ویتنام، افغانستان و عراق و ادامه خوی استکبارستیزی درمنطقه خاورمیانه، بویی از تکامل اخلاقی نبرده و از ارزش های والای انسانی فاصله فراوانی دارد .

آیت الله آملی لاریجانی اضافه کرد:در دنیای غرب خدا از محوریت مباحث علمی کنار رفته و انسان به محور ارزش ها تبدیل شد و نتیجه این تفکر ، جدایی بیش از پیش انسان از خدا و افول معنویت در غرب است .

وی گفت : غرب با وجود پیشرفت های متعدد در عرصه های مختلف ، امروزه به دنبال آن است تا دریابد برای چه زنده است و برای کدام هدف باید تلاش کند و همین مسأله آنها را در بحران معنا فرو برده است .

وی، مهمترین مشکل کشورهای غربی را فراموش شدن حقیقت و اصل فراموش شده انسانیت در این کشورها دانست و اضافه کرد: تنها راه برون رفت ازاین مشکلات ، بازگشت به اصل محوریت خداوند و قبول اصول انسانی است .

آیت الله آملی لاریجانی افزود : متاسفانه کشورهای غربی در عصر روشنگری خود، موضوع خدا محوری وحیات عمومی را در کنار مباحث علمی خود گذاشتند و به این نتیجه رسیدند که انسان محور ارزشها است .

رئیس قوه قضائیه همچنین به بیان خصوصیات اخلاقی مرحوم آیت الله میرزاهاشم آملی اشاره کرد وگفت: آن مرحوم به عنوان یک عالم ربانی، انسانی متواضع و با حسن خلق بود و به همین دلیل مورد توجه عامه مردم بود.

آیت الله میرزاهاشم آملی پس از۷۰سال تلاش در راه و گسترش معارف اسلامی و پشت سر نهادن یک دوره بیماری، در عصر روز جمعه چهارم رمضان ۱۴۱۳ ق (۷ اسفند ۱۳۷۱ ش) دعوت حق را لبیک گفت.

دو تن از فرزندان ایشان هم اکنون در راس دو قوه مقننه وقضائیه قرار دارند .ک/۳

۷۳۲۷/۴۰۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۳۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.