لاریجانی دربارهٔ بودجه ۹۲ و اجرای هدفمندی در دولت بعدی چه گفت؟

ایران > قانونگذاری
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا نظر مقام معظم رهبری درخصوص رونق تولید در کشور که در دو سال قبل بر آن تاکید داشته‌اند، محقق شود و تبعیت از نظرات ایشان، بهترین راهنما برای بودجه‌بندی پیش‌رو است.

به گزارش ایسنا،علی لاریجانی در جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۲ گفت: تمام مواردی که بار مالی دارد و به رونق تولید کمک می‌کند، در همین جلسه بررسی شود تا مانعی بر سر راه افزایش تولیدات داخلی نداشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به انتخابات آتی و تغییر و تحولات در اوضاع سیاسی کشور، بهتر است که در قانون بودجه امسال تمام موارد مورد نیاز دیده شود و اموری که ذاتا بودجه‌ای نیستند در اینجا درنظر گرفته نشود.

لاریجانی درخصوص قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: باید در مورد نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در دولت آینده یک تجدیدنظری داشته باشیم تا بدانیم گام بعدی چگونه برداشته شود و چه اصلاحاتی باید صورت بگیرد.

رییس قوه مقننه افزود: با توجه به اینکه فقط چند ماه تا پایان دولت دهم باقی نمانده، بهتر است که شیوه پرداخت یارانه‌ها به همان صورت ادامه پیدا کند، زیرا جدا کردن دهک‌ها کار مشکلی است و چالش‌برانگیز می‌شود.

وی تصریح کرد: اولین اقدام مجلس پس از تشکیل دولت تازه این است که یک بحث تخصصی بین مجلس و دولت درخصوص نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها انجام پذیرد تا قانون حمایت از تولید ملی به درستی انجام شود.

رییس مجلس در ادامه با اشاره به اتفاق‌خیز بودن کشور، خاطر نشان کرد: در بودجه امسال به بخش حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله توجه ویژه‌ای شود تا زمانی که حوادثی مثل زلزله آذربایجان و بوشهر پیش می‌آید چادرهای مردم زیر آب نرود و دولت بتواند تدابیری بیاندیشد و تجهیزات اولیه مثل اتاقک‌های پیش ساخته را به تعداد بسیار در انبار داشته باشد تا به هنگام اتفاق چنین حوادثی، مردم کمتر دچار مشکل شوند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.