لازمه حل مشکلات روابط‌ عمومی تغییر نگاه مدیران است

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

خبرگزاری آریا- شورای روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی منطقه ۱۴ دانشگاه آزاد اسلامی با حضور طباطبایی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا،سید محمدتقی طباطبایی  رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با مدیران روابط‌عمومی واحدهای منطقه ۱۴ استان سیستان وبلوچستان تغییر نگاه مدیران دانشگاه آزاد را لازمه حل مشکلات روابط‌عمومی در این دانشگاه دانست.
رئیس مرکزروابط عمومی واطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، تفکر حاکم بر مدیران نسبت به روابط‌عمومی را تشریح کرد: «سه تفکر در مدیران حاکم است. اولی تفکر سنتی است که روابط‌عمومی را واحدی فرعی می‌دانند. این همان تفکری است که در قبل وجود داشته و هنوز هم باقی است. تفکر دوم این است که مدیران برخورد سلیقه‌ای و ابزاری با روابط‌عمومی دارند. این مدیران برای شناخته شدن و گاه برای مقاصد سیاسی قصد استفاده از روابط‌عمومی را دارند و تا زمانی حمایت می‌کنند که روابط‌عمومی برای مقاصد آنها حرکت کند.
وی ادامه داد: دیدگاه سوم دیدگاه علمی و نوینی است که روابط‌عمومی را علمی می‌دانند که بدون آن نمی‌توان تحرک داشت،آن راهنرهشتم وحواس پنجگانه سازمان وآینه دوسویی میدانندکه زیباییها وکمالات یک سازمان رابه مخاطبان و زشتیها وکاستیها را به مدیران سازمان می نمایاند، روابط عمومی را لشگرتسخیرکننده قلبها و تصرف کننده بازارها می نامند.
طباطبایی تغییر نگاه مدیران را لازمه حل مشکلات دانست و گفت: باید نگاه مدیران را برای حل مشکلات تغییر دهیم و برای این کار باید خود را تقویت کنیم وپیش ازهرکاری لازم است ابتداخانواده بزرگ روابط عمومی دانشگاه رامنسجم کنیم و با ایجادهمگرایی درمیان روابط عمومی تمامی واحدها، قدرت و ظرفیت عظیمی را در راستای اهداف و برنامه های مدیریت دانشگاه که همان رشد و اعتلای دانشگاه آزاد است، محقق سازیم.
طباطبایی نسبت به بهبود مشکلات اظهار امیدواری کرد و میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را صاحب تفکر سوم دانست: در مدتی که در خدمت دانشگاه آزاد اسلامی بودم ایشان را فردی نواندیش یافتم که نگاهی نو و علمی به روابط‌عمومی دارند. آقای میرزاده خواهان تحول روابط ‌عمومی دانشگاه آزاد می باشند و در این راستا ساختار و شرح وظایف روابط‌عمومی‌ها هم باید اصلاح شود.
در این دیدار مدیران روابط ‌عمومی واحدهای استان سیستان و بلوچستان مشکلات خود را با طباطبایی در میان گذاشتند.
کمبود نیرو وکارشناس، همکاری نکردن حوزه‌های ریاست، عدم آموزش اعلام خبر و شکل نگرفتن جلسات شورای اطلاع‌رسانی را بخشی از مشکلات خود عنوان کردند. مدیران روابط‌ عمومی این منطقه در پایان این جلسه با اهدای لوح تقدیری از طباطبایی تشکر کردند.

 


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.