لیموترش جایگزین نمک طعم غذا

۰۲م اسفند ،
ممتاز نیوز : مهم ترین سبب مصرف بسیار نمک، عادت به طعم شور در اشخاص است که می توان به جای آن از آب لیموترش، سبزی های تازه، آب نارنج، شوید و آویشن استفاده کرد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ؛ کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: با کم کردن مقدار نمک مصرفی در طول زمان، فرد به طعم کم نمک در غذا عادت می کند.

فرشته بوستانی با تاکید بر کاهش مقدار نمک افزودنی در هنگام تهیه و طبخ غذا، اظهار کرد: حداکثر مقدار پیشنهاد شده برای مصرف نمک روزانه، پنج گرم است که این مقدار شامل نمک سفره و نمک موجود در مواد غذایی و تنقلات می گردد.

این کارشناس تغذیه پیشنهاد کرد: اشخاص مبتلا به فشارخون بالا، اشخاص بالای ۲۵سال، به ویژه سنین بالای ۶۵سال، مادران باردار و شیرده و اشخاصی که سابقه ابتلا به فشار خون بالا در فامیل دارند، باید بیش از سایرین مراقب مقدار نمکی مصرفی خود باشند.

بوستانی ادامه داد: بهتر است اشخاص برچسب بسته بندی مواد غذایی را برای آگاهی از مقدار سدیم موجود در آن مطالعه نموده، انواع کم نمک را انتخاب نمایند و مصرف مواد غذایی شور، دودی و ترشیجات مانند ماهی دودی، آجیل شور، چیپس، پفک، انواع شور و سوسیس و کالباس را کاهش دهند.

نمکدان را از سفره های غذا حذف کنید

وی به خانوادها، تاکید کرد: از نمکدان در سفره  غذایی استفاده نکنید و با توجه به حجم بالای نمک در کنسروها و مواد غذایی بسته بندی شده، بهتراست اشخاص از مصرف آنها تا حد بسیاری اجتناب کنند.

پنیر را قبل از مصرف در آب قرار دهید

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد:  نان های کم نمک یا بی نمک را در رژیم غذایی خود انتخاب کرده و برای کم کردن مقدار نمک پنیر، قبل از مصرف آن را در آب قرار دهید.

 گفتنی است: یکم تا هفتم اسفند ماه، به عنوان هفته ملی سلامت مردان نامگذاری شده است که امسال شعار”با خودمراقبتی یک برنده باشیم” برای این هفته، انتخاب شده است.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.