پرداخت ۶۷۰ میلیارد ریال از مطالبات لیموترش کشاورزان هرمزگان در مرحله اول

رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: بدنبال پیگیری صورت گرفته از سوی شبکه تعاون روستایی استان، بیش از ۶۷۰ میلیارد ریال از مطالبات لیموترش در مرحله نخست به حساب کشاورزان این استان واریز شد.

پرداخت ۶۷۰ میلیارد ریال از مطالبات لیموترش کشاورزان هرمزگان در مرحله اول

به گزارش ممتاز نیوز، محمد رضا ماندگاری افزود: این مبلغ پرداختی لیموکاران پس از ارسال مدارک فروش توافقی بیش از ۶ هزار تُن لیموترش، از طریق بانک کشاورزی انجام شد.

وی بیان کرد: در مجموع ۹ هزار و ۸۰۰ تُن لیموترش باغداران هرمزگانی برای پرداخت ثبت سامانه ساتراپ (سامانه جامع خرید و فروش محصولات کشاورزی) شده که امروز ۲۱ شهریورماه بهای ۶ هزار تُن آن پرداخت شد.

رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه مابقی خرید لیموترش کشاورزان هنوز ثبت سامانه نشده است، اظهار کرد: امسال بیش از ۱۴ هزار و ۲۰۰ تُن محصول لیموترش باتوجه به اندازه و کیفیت محصول در سه نوع درجه یک، درجه ۲ و درجه سه به ترتیب با قیمت ۱۰۰ هزار ریال، ۸۰ هزار ریال و ۷۰ هزار ریال با نظر کمیسیون به صورت توافقی از کشاورزان استان خریداری شد.

ماندگاری یادآورشد: خرید توافقی لیموترش در استان هرمزگان روزانه به میزان ۵۰۰ تا ۸۰۰ تن از ۱۲ مردادماه امسال همزمان با فصل برداشت این محصول آغازشد و تا ۱۲ شهریورماه ادامه داشت، اما باتوجه به درخواست باغداران، تا ۱۳ شهریورماه تمدید شد.

وی با اشاره به افزایش سه تا چهار برابری خرید توافقی لیموترش در هرمزگان نسبت به پارسال افزود: به علت شرایط آب و هوایی و نبود محل ذخیره لیموترش برای خُشک کردن، دیگر امکان خرید توافقی محصول و تمدید آن در استان وجود نداشت.

این مسوول با اشاره به اینکه همزمان با خرید توافقی لیموترش، کار خشک کردن محصول نیز در سه مرکز خشک کنی در آبنمای رودان، حاجی آباد، جغین و هشتبندی میناب انجام می‌شد، گفت: افزون بر ۹۳۷ تن لیموترش جهت خشک کردن به شهرستان حاجی آباد ارسال و بیشترین لیموهای خریداری شده نیز در مراکز لیمو خشک کنی جغین رودان و هشتبندی میناب به روش سنتی در آفتاب خشک می‌شود.

وی ابراز کرد: میزان ۳۴۰ تن لیموترش به صورت خرید توافقی نیز به سازمان میادین تهران و سایر استان‌ها ارسال شد که شامل ۲۳۴ تن لیموترش به صورت توافقی به سازمان میادین میوه و تره بار تهران، ۱۴ تن لیموترش اتحادیه تعاون روستایی اصفهان و تنکابن و همچنین ۱۰۴ تن لیموترش نیز برای تولید کنسانتره به کارخانه سنوس جیرفت کرمان و کارخانه آبلیموگیری تنکابن انجام شد.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.