ماجرای زمین های گمشده دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘حمید عباسی’ روز چهارشنبه در بیست و سومین گردهمایی روسای واحدهای سما سراسر کشور اظهار داشت: بسیاری از زمین های ما گم شده بوده و به طور شانسی و اتفاقی متوجه شدیم برخی از زمین ها کجا هستند.

وی افزود: تعدادی از زمین های دانشگاه آزاد نیز به صورت هبه بوده اند که چون شروط ضمن عقد هبه بر آنها جاری نشده بود دادخواست رجوع و بازگشت به هبه برای آنها صادر شده است.

عباسی به مسوولان واحدهای دانشگاه آزاد و سما (مدارس و آموزشکده های دانشگاه آزاد) توصیه کرد درصورت هبه بودن بخشی از زمین های دراختیار آنها هرچه سریعتر نسبت به اجرای شروط ضمن عقد اقدام کنند تا دادخواست رجوع به هبه برای آنها ارسال نشود.

وی ادامه داد: زمین هایی نیز در اختیار دانشگاه آزاد است که وضعیت تملک آنها معلوم نبوده و البته در این میان، سوء استفاده هایی هم صورت گرفته است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد همچنین از مدیران واحدهای این دانشگاه خواست تا تثبیت وضعیت ملکیت مربوط به عرصه های موجود را به صورت جدی مدنظر داشته باشند.

وی از آغاز طراحی سامانه الکترونیکی برای ثبت وضعیت املاک دانشگاه آزاد در سراسر کشور خبر داد و گفت: درحال مغایرت هایی در رابطه با آمار و ارقام مستغلات و املاک دانشگاه آزاد وجود دارد که به منظور رفع ابهامات و همچنین فراهم ساختن امکان برنامه ریزی منسجم و صحیح، تمام اطلاعات مربوط به املاک تمام زیرمجموعه های دانشگاه در یک سامانه جمع آوری خواهد شد.

عباسی تاکید کرد: از این پس نظارت عالیه بر هرگونه فعالیت عمرانی شامل ساخت و ساز و بحث املاک و مستغلات در دانشگاه آزاد اعمال می شود و با شدت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی همچنین نکاتی را درباره ساخت و ساز فضاهای آموزشی یادآور شد و گفت: بناهای آموزشی نیز همانند دیگر بناهای عمرانی ایرانی باید توحید گرا و توام با اخلاص باشد، پیچیدگی و کذب را القا نکند، حیا و حجاب را تضمین کند، عبادت در آن فراموش نشود و درعین حال استانداردهای لازم و کاهش هزینه ها را درنظر داشته باشد.

وی توجه به ایمنی و امنیت، فضای پایدار سبز، استفاده از فناوری های جدید و هوشمند سازی محیط، زیباسازی، رعایت الگوهای دینی ایرانی با نگاه به شرایط اقلیمی و منطقه ای را از دیگر الزامات احداث، توسعه و نگهداری فضاهای آموزشی در واحدهای دانشگاه آزاد و مدارس و آموزشکده های سما عنوان کرد.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۴۲۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.