ماجرای قطع فعالیت‌های شرکت کشتیرانی مرسک در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت تاید واتر خاورمیانه اعلام کرد: شرکت کشتیرانی مرسک مدتها پیش از این و در تابستان ۱۳۹۰ فعالیتهای خود در بنادر عمده تجاری کشور را متوقف و به برقراری سرویس کانتینری بین بنادر جبل علی و بوشهر اکتفا کرد.

این امر موجب شد سهم مرسک در مبادلات کانتینری جمهوری اسلامی ایران به سایر خطوط کشتیرانی خارجی فعال در بنادر ایران و همچنین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سپرده شود. به این ترتیب حمل و نقل دریایی کشور به واسطه فقدان تردد کشتی های خطوط کشتیرانی مرسک در طی ۱۵ ماه گذشته، خلائی را احساس نکرد.

اتفاق اخیر در مورد اعلام عدم تردد کشتیرانی مرسک به بنادر ایران تنها یک سوژه تکراری برای هیاهوی تبلیغاتی رسانه‌های خارجی با هدف تحت تاثیر قراردادن افکار عمومی است، چرا که در مدت یاد شده عملا کشتیرانی مذکور سهم قابل توجهی از حمل و نقل کانتینری کشورمان نداشته است.

شرکت تاید واتر خاورمیانه ضمن تاکید بر فعالیت صرفا تجاری خود، تحریم‌های وضع شده بر علیه بنادر و تجارت کشورمان را یک عمل غیرمنصفانه و به دور از موازین انسانی برشمرد و تصریح کرد: بازار کشورمان مملو از فرصت‌های منحصر به فرد برای خطوط کشتیرانی بین المللی است و اقدام شرکت هایی که حضور خود را در این بازار بدلیل همراهی سیاسی با تصمیمات دولت آمریکا بر علیه مردم ایران از دست می دهند؛ از حافظه تاریخی کشورمان پاک نخواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.