مادر جولیان آسانژ مدارک جدیدی را به سفارت اکوادور ارائه کرد

مادر جولیان آسانژ مدارک جدیدی را به سفارت اکوادور ارائه کرد

مادر جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس، شواهد و مدارکی را به دولت اکوادور تسلیم کرده مبنی بر اینکه واشنگتن تمام توان خود را برای استرداد آسانژ به آمریکا، به کار گرفته است؛ محلی که وی ممکن است با حکم اعدام مواجه شود.

به گزارش ایسنا، جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس به مدت شش هفته است که در سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد و در انتظار تصمیم دولت این کشور برای پاسخ به درخواست پناهندگی‌اش از سوی دولت چپگرا و مخالف سیاست‌های آمریکای، رافائل کورئه‌آ، رئیس‌ جمهوری اکوادور است.

آسانژ استرالیایی‌الاصل که در سال ۲۰۱۰ میلادی پس از افشای اسناد محرمانه و دیپلماتیک آمریکا در وب‌سایت خود با نام “ویکی‌لیکس” به دشمن واشنگتن تبدیل شده، به اتهام ارتکاب جرایم جنسی باید به سوئد مسترد شود.

وی بیم آن را دارد که اگر به سوئد برود او را به آمریکا مسترد کنند و او در آنجا با حکم اعدام روبرو خواهد شد.

“کریستین آسانژ”، مادر جولیان آسانژ، در یک کنفرانس خبری پس از دیدار با “ایکاردو پاتینو”، وزیر امور خارجه اکوادور به صورت دقیق اشاره‌ای به شواهد و مدارک ارائه شده به دولت اکوادور نکرد.

وی اعلام کرد که درخواست پناهندگی پسرش را به دولت اکوادور بار دیگر ارائه کرده و اظهار داشت که پسرش در صورت استرداد به آمریکا احتمالا با شکنجه و حتی اعدام مواجه شود.

کریستین آسانژ گفت که بیم آن را دارد که پسر ۴۱ ساله‌اش با محاکمه‌ای عادلانه در سوئد مواجه نشود.

وی افزود: نگران این موضوع هستم که سوئد او را به آمریکا مسترد کند و آنها با او همانند، “بردلی مانینگ”، تحلیلگر اطلاعاتی آمریکا که متهم به افشای اطلاعات محرمانه به وب‌سایت ویکی‌لیکس بود، رفتار کنند.

وزیر امور خارجه اکوادور نیز گفت که دولت این کشور در انتظار پایان بازی‌های المپیک لندن است تا تصمیم خود را در مورد درخواست پناهندگی آسانژ اعلام کند.

وی افزود، سفارت اکوادور در سوئد به مقام‌های سوئدی اعلام کرده که آنها از بازجویی از آسانژ را در سفارت اکوادور در لندن مورد استقبال می‌کنند و این فرصتی را در اختیار موسس ویکی‌لیکس قرار می‌دهد تا بدون رفتن به سوئد به اتهاماتش پاسخ دهد.
 


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.