“مالی” موقعیت ویژه برای جبران بحران اقتصادی “فرانسه”

۳۰م دیماه ،

موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به تشدید حملات هوایی فرانسه به کشور مالی، گفت: فرانسه با طمع دست‌اندازی به منابع مالی وارد جنگ با تروریست‌های حاضر در کشور “مالی” شده است.

امیر موسوی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حمله نظامی “فرانسه” به کشور “مالی” گفت: کشور “مالی” دارای منابع غنی اورانیوم، طلا و فلزات گران‌بهاست که برای “فرانسه” به عنوان یک موقعیت ویژه برای جبران بحران اقتصادی محسوب می‌شود.
 
وی به سیاست دوگانه فرانسه در قبال تروریست‌های “القاعده” اشاره کرد و اظهار داشت: “القاعده” از یک سو در “سوریه” مورد حمایت فرانسه قرار می گیرد و از سوی دیگر در کشور “مالی” مورد هجوم نظامیان فرانسه قرار می‌گیرد.
 
موسوی افزود: موضع “ایران” در قبال کشورهای “مالی” و “فرانسه” کاملا روشن است چراکه ایران با توجه به مواضع دولت “فرانسه” از طریق محافل و مجامع بین‌المللی خواستار پایان بخشیدن به تنش‌های موجود در “مالی” است.
 
وی تصریح کرد: “فرانسه” مانند “آمریکا” توان نظامی و امنیتی در حملات زمینی ندارد، لذا در صورت ادامه شرایط کنونی از کشورهای ساحل عاج مانند “نیجر” برای پیشبرد برنامه‌های نظامی خود کمک خواهد گرفت.
 
موسوی اظهار داشت: عملیات بمب‌گذاری انتحاری و تروریستی شورشیان و بسته شدن مرزهای موریتانی بیانگر گرفتاری “فرانسه” به سرنوشت “آمریکا” در “افغانستان” است.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآور شد: “آمریکا” از طریق پوشش سیاسی و دیپلماتیک در شورای امنیت و همچنین در اختیار گذاشتن امکانات اطلاعاتی و لوجستیکی در عملیات نظامی از “فرانسه” حمایت خواهد کرد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.