مبارزه رادیو با قاچاق کالا و ارز

جام جم آنلاین: در دیدار دکتر محمدحسین صوفی، معاون صدای سازمان صدا و سیما با معاون هماهنگی و پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر تولید برنامه‌هایی با محوریت مقابله با قاچاق کالا به ویژه در شبکه‌های مختلف رادیویی تاکید شد.

به گزارش روز چهارشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از  ایصدا، دکتر محمدحسین صوفی، معاون صدای سازمان صدا و سیما عصر دیروز ۱۹ اردیبهشت ماه با سردار مهدی ابویی معاون هماهنگی و پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ساختمان شهدای رادیو دیدار کرد. در این جلسه مدیران شبکه‌های مختلف رادیویی نیز حضور داشتند.

محمدحسین صوفی، معاون صدا در این جلسه با اشاره به شعارهای سال‌گذشته و امسال گفت: در سال گذشته برنامه‌های مختلف رادیویی با موضوع جهاد اقتصادی تهیه شد و امسال هم متناسب با شعار امسال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برنامه‌هایی از همان ابتدای سال روی آنتن رفت. قصد داریم همکاری بیشتری در ارتباط با معاونت قاچاق کالا برقرارکنیم و برنامه‌های متنوعی با موضوع مقابله با این مساله تولید نماییم. علاوه بر آن به موضوع‌هایی همچون استفاده از کالاهای نامرغوب، خروج ارز، کاهش اشتغال، تورم و… نیز می‌پردازیم.

وی ادامه داد: البته تولید این برنامه‌ها نیاز به اطلاعات مناسب، کارشناسان و صاحب‌نظران دارد تا به شکل جدی‌تر در برنامه‌های رادیویی دنبال شود.

معاون صدای رسانه ملی درادامه یکی از اقدامات مناسب رادیو را راه‌اندازی شورای اقتصاد دانست و افزود: دراین شورا که به دبیری مدیر رادیواقتصاد اداره می‌شود تلاش می‌شود تا بیش ازگذشته با پرداختن به این موضوع در ساختارهای مختلف برنامه‌سازی،اطلاع رسانی موثرتری صورت گیرد که ضروریست برای تسریع درانجام این مهم هماهنگی‌های لازم بین دوطرف صورت گیرد.

سردار مهدی ابویی نیز در این جلسه با اشاره به صدمات جبران ناپذیر قاچاق کالا وارز به اقتصاد کشور گفت: یکی از معضلات و نقص‌های جدی در اقتصاد ما بازار قاچاق است. باید به این مساله به عنوان مانعی در حوزه اشتغال، گسترش صنعت و کشاورزی نگاه کرد. قاچاق کالا صدمات زیادی به اقتصاد وارد می‌کند و لازم است حساسیت این موضوع به جامعه منتقل شود به همین منظور باید برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت طراحی کنیم تا بتوانیم جلوی مشکل را بگیریم.

سردار ابویی درادامه به نقش موثر رسانه ملی درکاهش این معضل اقتصادی اشاره کرد وگفت: ما می‌توانیم با تکمیل اقدامات گذشته بر راهکارهای پیشگیرانه تاکید نماییم و در این باره صدا و سیما می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.