متهم‌ کردن بازیکنان پرسپولیس بی‌رحمانه است

متهم‌ کردن بازیکنان پرسپولیس بی‌رحمانه است

جام جم آنلاین: بازیکنان پرسپولیس با شکست مقابل الهلال عربستان در وضعیت بدی قرار گرفتند، اتهام کم‌کاری یا تبانی چیزی است که سرخپوشان را تحت فشار قرار داده و گذراندن هفته‌های پایانی لیگ برتر و حتی لیگ قهرمانان آسیا را برای آنها سخت کرده است، آنقدر که معتقدند تمرکزکردن برای رسیدن به پیروزی دیگر کار راحتی نیست.

این را امیرحسین فشنگچی هافبک چپ سرخپوشان می‌گوید، از این که با این همه فراز و نشیب پرسپولیس فقط بازیکنان متهم شدند ناراحت است و بازیکنان را مستحق لفظ اخراج در این شرایط نمی‌داند، این در حالی است که نام فشنگچی هم بین بازیکنانی دیده می‌شود که احتمال دارد مورد نظر دنیزلی نباشند، با این حال او معتقد است فعلا خودش را بازیکن پرسپولیس می‌داند و امکان ندارد از حالا به فصل آینده فکر کند. ادامه این گفت‌وگو را بخوانید.

اوضاع پرسپولیس خراب‌تر از چیزی شده که پرسپولیسی‌ها پیش‌بینی می‌کردند؛ شکست برابر سایپا و تراکتورسازی و بعد باخت مقابل الهلال و حرف و حدیث‌هایی که علیه بازیکنان پرسپولیس پیش آمد. با این جو سنگین چطور کنار آمدید؟

من واقعا از این حرف‌ها شوکه شدم. کسانی که می‌گویند بازیکنان پرسپولیس مخصوصا کم‌کاری کردند، حتما با فوتبال آشنا نیستند. مگر بازیکنان پرسپولیس دیوانه‌اند که بد بازی کنند و در پایان فصل موقعیت خودشان را به خطر بیندازند. ما واقعا از این موضوع ناراحت شدیم. این‌که ما این کار را انجام ندادیم و به ما تهمت بزنند، ناراحت‌کننده است. پرسپولیس این فصل فراز و نشیب زیادی داشت، شاید افت ما به خیلی از کاستی‌ها برگردد، اما این درست نیست که فقط بازیکنان متهم شوند. همه ما به یک اندازه سهم داریم و باید بار تقصیر را تقسیم کنیم.

یعنی کم‌کاری و این شایعه‌ها را رد می‌کنی؟

شاید در دیدار با سایپا و تراکتورسازی کمی بی‌انگیزه بودیم، دفاع نمی‌کنم، چون عملکرد ما در لیگ برتر قابل دفاع نبوده است، اما در بازی‌های آسیایی کارنامه خوبی داشتیم. درست است اعتراض‌ها به ما به خاطر سه شکست متوالی بود، اما یک باخت برابر الهلال نباید باعث می‌شد که بازی‌های قبلی ما فراموش شود.

اعلام لیست مازاد احتمالی و حرف‌هایی که بعد از آن پیش آمد، چقدر در افت پرسپولیس موثر بود؟

دنیزلی هنوز لیستی نداده، من فکر می‌کنم بیشتر شایعاتی بود که آرامش پرسپولیس را برهم بزند. من فکر می‌کنم ۱۵ بازیکن پرسپولیس آخر فصل قراردادشان تمام می‌شود. شاید اصلا نخواهند در پرسپولیس بمانند، چون پرسپولیس تیم بزرگی با شرایط خاص است. بعضی‌ها ممکن است احتیاج به استراحت داشته باشند و نتوانند این حاشیه‌ها را تحمل کنند. با این شرایط باید همه چیز به آخر فصل موکول می‌شد، چون لفظ اخراج اصلا کار درستی نیست و ناراحت‌کننده است. امیدوارم مردم وجدان خود را قاضی کنند و بعد در مورد این مسائل قضاوت کنند، چون متهم‌کردن بازیکنان بی‌رحمانه بود.

اما هواداران پرسپولیس این فصل خیلی تحت فشار بودند و با شکستن رکورد حضور تماشاگر در بازی‌های آسیایی ثابت کردند که همیشه همراه تیم و بازیکنان هستند.

من بیشترین حق را به آنها می‌دهم چون باور دارم که خیلی اذیت شدند. ما با پرسپولیس در لیگ برتر در پایین جدول قرار گرفته‌ایم و این اصلا شایسته نام تیم ما نیست. مطمئن باشند که ما هم دوست نداریم پرسپولیس در چنین جایگاهی باشد و این در حالی است که حتی در لیگ برتر تا همین چند هفته پیش شانس کسب سهمیه هم داشتیم، اما در آسیا هنوز چیزی تمام نشده، تیم ما احتیاج به همدلی و روحیه دارد. تهمت کم‌کاری روحیه ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و امیدوارم بچه‌ها بتوانند دوباره با روحیه بیشتر و همدلی برای بازی آخر با الشباب آماده شوند. مسابقات باقیمانده لیگ هم می‌تواند بازی تدارکاتی ما باشد.

خیلی امیدوار صحبت می‌کنید. اگر بخواهیم بی‌تعارف حرف بزنیم باید بگوییم که نام شما هم در لیست احتمالی مازاد دیده می‌شد یا حداقل این که گمانه‌زنی‌ها این‌طور نشان می‌دهد. خود شما دوست داری در پرسپولیس بمانی یا برای فصل آینده فکر دیگری کرده‌ای؟

من با پرسپولیس فوتبال را شناختم و از این طریق به فوتبال معرفی شدم و رشد کردم. اتفاقا قدر پیراهنم را خوب می‌دانم و به این حرف‌ها اصلا توجه ندارم که می‌گویند فشنگچی فصل بعد هست یا نیست. اگر به نظر خودم بمانم مثل خیلی‌ها دوست دارم فصل بعد هم در پرسپولیس بازی کنم، اما فعلا که چیزی معلوم نیست و باید تا آخر فصل صبر کرد. شاید اصلا دنیزلی مرا نخواهد، شاید هم نظرش غیر از این باشد، فعلا بازیکن پرسپولیس هستم و تا لحظه‌ای که از من استفاده شود، با تمام توان کار می‌کنم و بحث فصل آینده را به آخر مسابقات و فصل موکول می‌کنم.

کسر دو امتیاز از پرسپولیس در لیگ برتر را چطور ارزیابی می‌کنی؟ خیلی‌ها معتقدند با این اتفاق ترمز پرسپولیس کشیده شد؟

بی‌تاثیر نبود، کاش در بررسی اعتراض باشگاه پرسپولیس هم مثل صدور رای عجله می‌کردند. در مورد این مساله صحبت نکنیم بهتر است، اما پرسپولیس این فصل از هر حاشیه‌ای که ممکن بود یک تیم لطمه بخورد، متضرر شد.

شانس کدام تیم را برای قهرمانی در لیگ برتر بیشتر می‌بینی؟

بازی‌های این فصل خیلی نزدیک به هم بود، اما فکر می‌کنم سپاهان تجربه کافی برای رسیدن به قهرمانی را دارد و شانس‌اش بیشتر است.

بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف لیگ دوازدهم را در چه می‌بینی؟

به نظر من در این دوره از مسابقات ضعف در داوری خیلی مشهود بود. فکر می‌کنم همه از این بابت تا حدی متضرر شدند. تیم ما با این که با افت مواجه بود، اما به خاطر اشتباه داور هم زیاد امتیاز از دست داد؛ جبران این امتیازها دیگر کار راحتی نبود، امیدوارم حداقل شرایطی فراهم شود که فصل بعد داوری‌ها عادلانه‌تر باشد تا تیم‌ها از این بابت لطمه نخورند.

حرف پایانی‌تان را می‌شنویم.

این عادت بدی است که در فوتبال به محض نتیجه‌نگرفتن یا افت تیم، مربی یا بازیکن را متهم می‌کنند. باور کنید هیچ بازیکنی خودش را به خاطر این مسائل خراب نمی‌کند، حداقل در پرسپولیس با این همه طرفدار و مخاطب همه دوست دارند بهترین بازیشان را ارائه دهند. امیدوارم روزی برسد که همه از عواقب قضاوت‌های اشتباه درباره آدم‌ها بترسند.

سارا احمدیان – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.