متوسط قطع تماس در شبکه ایرانسل ۷۹ صدم درصد است

۳۰ام بهمن ،

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈفرخ مطلبیˈ روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره موبایل ایران افزود: بر اساس مفاد پروانه، متوسط قطع تماس در شبکه ایرانسل می بایست در هفتمین سال قراردادی به ۱٫۵ درصد کاهش یابد، در حالی که در حال حاضر ایرانسل توانسته است این رقم را به ۷۹ صدم درصد کاهش دهد.

وی در ادامه به میزان پوشش این شبکه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۲ درصد کل جمعیت کشور تحت پوشش شبکه اپراتور دوم تلفن همراه کشور قرار دارند.

مطلبی در خصوص استفاده از توان داخلی در سال تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ شرکت ایرانی در زمینه های مختلف از جمله تامین محتوا، زیرساخت و شبکه با ایرانسل همکاری دارند که همین موضوع ایجاد ۴۰ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم را سبب شده است.

وی در خصوص درآمدهای دولت از محل پروژه اپراتور دوم از ابتدای راه اندازی شبکه تاکنون نیز گفت: دولت از محل پروژه ملی ایرانسل از ابتدای راه اندازی تا کنون ۱۰۵ هزار میلیارد ریال درآمد داشته که ۶۶ هزار میلیارد ریال آن به صورت مستقیم به دولت پرداخت شده است.

وی با اشاره به خدمات اپراتور دوم تلفن همراه در حوزه رومینگ اعتباری، تصریح کرد: این خدمت از سال ۸۸ آغاز شده است و در حال حاضر ایرانسل اقدام به ارائه رومینگ دیتا به مشترکین خود کرده است.

مطلبی ادامه داد: در حوزه بین الملل، برای اولین بار سیم کارتهای ایرانسل در خطوط پروازی ۱۴ شرکت هواپیمایی بین المللی و ۴ خط کشتیرانی قابل استفاده می باشند.

گفتنی است؛ کنگره موبایل ایران از ۲۹ بهمن ماه تا ۲ اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی برگزار می گردد.

اقتصام ** ۱۵۷۹/۱۵۹۴

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.