محاسبه قیمت باقی خودروها با ارز آزاد

۰۲خردادماه،

اگرچه چندی پیش شورای رقابت نرخ تورم بخشی باقی خودروهای داخلی را براساس ارز مبادله‌ای به خودروسازان ابلاغ کرد اما با توجه به عدم دریافت این ارز، خودروسازان خواهان تعیین نرخ تورم بخشی این خودروها براساس ارز آزاد شده‌اند.

 براساس تازهترین خبرها به دست آمده شورای رقابت نرخ تورم بخشی باقی خودروهای داخلی مانند تندر ۹۰ را که ارزبری بالایی نیز دارند در حدود ۶۰ درصد تعیین کرده است.

این موضوع مورد انتقاد مشاور انجمن خودروسازان ایران قرار گرفت به‌گونه‌ای که داوود میرخانی رشتی اظهار کرد: مشخص نیست در شرایطی که نرخ تورم بخشی خودروهای داخلی سازی شده حدود ۵۰ درصد تعیین شده چگونه نرخ تورم بخشی خودروهای دارای ارزبری بالا تنها ۶۰ درصد محاسبه شده است.

وی خاطرنشان کرده که اگر خودروسازان بخواهند عقلانی و براساس صرفه و صلاح اقتصادی عمل کنند تولید هیچ کدام از این خودروها با نرخ تورم اعلامی منطقی نخواهد بود اما اگر بنا باشد خودروسازان براساس مصالح عمومی و دستورات دولتی به تولید این خودروها ادامه دهند باید طبق قانون برنامه پنجم توسعه مابه‌التفاوت قیمت تمام شده با قیمت‌های تعیین شده از سوی دولت به آن‌ها بازگردانده شود.

در این شرایط براساس تازهترین خبرها به دست آمده، خودروسازان از شورای رقابت خواسته‌اند تا با توجه به آن‌که موفق به دریافت ارز مبادله‌ای نشده‌اند نرخ تورم بخشی باقی خودروهای داخلی براساس نرخ ارز آزاد مورد استفاده آنها محاسبه و ابلاغ شود.

گفته می‌شود که شورای رقابت و خودروسازان در حال رایزنی در این باره بوده و به زودی توافق نهایی در این زمینه حاصل خواهد شد.


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.