مخابرات: خدمات جدید تصویری از شهریور آینده به مردم یزد ارائه می شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد از ارائه خدمات جدید ارتباطات تصویری به مردم یزد خبر داد و گفت: این خدمات از شهریورماه سال آینده قابل ارائه به مردم یزد خواهد بود.
 
 
محمد مهدی مقوم، بعد از ظهر شنبه در مراسم ویژه تجلیل از برندگان همراه اول در یزد اظهار داشت: زیرساخت های مورد نیاز برای ارائه خدمات ارتباطات تصویری در یزد فراهم شده و پس از انجام مراحل آزمایشی، از شهریور ماه سال آینده آماده خدمات رسانی به مردم یزد در این زمینه هستیم.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد همچنین از افتتاح و بهره ‌برداری ۱۰۰ طرح مخابراتی در ایام الله دهه فجر در سراسر استان یزد خبر داد و بیان کرد: این طرح ‌ها با اعتباری بالغ بر ۷۸٫۵ میلیارد ریال بهره ‌برداری خواهد شد.
 
بهره برداری از ۴۲۴ پروژه مخابراتی از سال قبل تاکنون در یزد
 
مقوم عنوان کرد: در مجموع از ابتدای سال ۹۱ تاکنون، ۴۲۴ پروژه از سوی شرکت مخابرات استان یزد مورد بهره ‌برداری قرار گرفته است.
 
وی همچنین با اشاره به پیشتازی یزد در راه‌ اندازی طرح آی پی مدیال بیان کرد: یزد یکی از شش استانی بود که برای اجرای این طرح انتخاب شده و امیدواریم بتوانیم در دهه فجر امسال، این خدمت را به مردم ارائه کنیم.
 
مقوم همچنین خاطرنشان کرد: امسال برای ارتقا سیستم ‌های تلفن همراه در استان یزد ۱۵ میلیارد تومان هزینه شد و سوئیچ ‌های قبلی جمع‌ آوری و جدیدترین تکنولوژی دنیا در این زمینه نصب شد.
 
۵۶ هزار پورت دیتا در یزد نصب و راه اندازی شد
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر ۵۶ هزار پورت دیتا در استان یزد نصب و راه ‌اندازی شده و شرکت ‌های PAP نیز در استان ۵۱ هزار پورت منصوبه و ۴۲ هزار پورت دایر دارند.
 
مقوم همچنین از راه ‌اندازی ۵۱۱ سایت BTS در سطح شهر، جاده و روستاهای استان یزد خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر ۹۷٫۵ درصد جاده‌های استان یزد زیر پوشش تلفن همراه قرار دارند.
 
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۴ کیلومتر از جاده های استان و ۱۰ کیلومتر از مسیر ریلی استان یزد نیز زیر پوشش تلفن همراه قرار گرفته است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد همچنین پوشش جمعیتی تلفن همراه در استان یزد را نیز ۹۵٫۵ درصد اعلام کرد و یادآور شد: تمامی ۲۱ شهر یزد و ۶۳۶ روستای این استان در حال حاضر زیر پوشش تلفن همراه می باشند.
 
رتبه اول کشور در زمینه ضریب نفوذ تلفن روستایی از آن یزد است
 
وی ضریب نفوذ تلفن روستایی در استان یزد را نیز ۳۸٫۷ درصد اعلام کرد و یادآور شد: استان یزد در زمینه نفوذ تلفن روستایی در کشور حائز رتبه اول است.
 
مقوم همچنین از برقراری رومینگ تالیا در شبکه GSM روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: ۹ سایت در این زمینه در استان یزد راه اندازی شده است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد همچنین یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون، بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان یزد توسط شرکت مخابرات ایجاد شده است.
 
در این مراسم از حامد خاکسار و سیده محبوبه حسینی به عنوان دو برنده یزدی طرح‌های همراه اول تجلیل و طی مراسمی ویژه سوئیچ خودروی قشقایی به آنها تحویل شد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان یزد نیز در این مراسم که با برگزاری جشن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) همراه بود، حضور داشتند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.