مخالفت آلمان با درخواست تحریم فوتبال جام ملتهای اروپا در اوکراین

تعدادی از نمایندگان پارلمان آلمان، افراد سیاسی محافظه کار این کشور و شخصیت های ورزشی از جمله رییس باشگاه فوتبال دورتموند، در اظهاراتی جداگانه خواهان تحریم مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا هستند که قرار است از اوائل ماه ژوئن بطور مشترک در کشورهای اوکراین و لهستان برگزار شود.

مطرح کنندگان بحث تحریم این رقابت ها که براساس برنامه از پیش اعلام شده، فینال آن قرار است اول ماه ژوئیه در کیف، پایتخت اوکراین انجام شود، نقض فاحش حقوق بشر از جمله بدرفتاری با ‘یولیاتیموشنکو’ نخست وزیر سابق این کشور را که بدلیل فساد مالی در زندان بسر می برد ، از دلایل درخواست خود عنوان کرده اند.

به گزارش ایرنا، ‘هانس پیتر فریدریش’ وزیر کشور آلمان درحالی که تنها ۶ هفته به آغاز این مسابقات باقی نمانده است با تقاضاهای مطرح شده در مورد چنین تحریمی بشدت مخالفت کرد.

فریدریش که مسوولیت امور ورزشی در دولت آلمان را برعهده دارد، گفت: من به تهدید از راه تحریم اعتقادی ندارم.

‘ولفگانگ نیرس باخ’ رییس فدراسیون فوتبال آلمان نیز در مصاحبه ای که در سایت این فدراسیون منتشر شده، حمایت صریح خود را از مواضع دولت آلمان در مخالفت با تحریم این مسابقات اعلام کرد.

نیرس باخ، تحریم های گذشته ورزشی از جمله المپیک های ۱۹۸۰ مسکو و ۱۹۸۴ لس آنجلس را یادآور شد و گفت: در آن زمان نیز با اعمال تحریم ها، تنها این ورزشکاران بودن که بازنده تحریم شدند.

‘اشتفان زایبرت’ سخنگوی دولت آلمان نیز در این زمینه، ضمن تایید اظهارات وزیر کشور در مخالفت با تحریم، گفت: هنوز هیچ برنامه ای برای سفر خانم مرکل به اوکراین برای دیدن مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا در دستور کار قرار نگرفته است.

‘آنگلامرکل’ صدر اعظم آلمان یکی از طرفداران متعصب تیم ملی فوتبال آلمان است و با حضور در استادیوم های ورزشی مسابقات حساس تیم ملی فوتبال کشورش را از نزدیک تماشا می کند.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱** ۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۹۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.